Ai fost furat la facturile de energie? ANPC are soluția: mail și telefon pentru clienții păgubiți
Dacă facturile la energie au venit umflate și compania ți-a cerut mai mult decât ai consumat, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor vine cu soluția. Românii au fost loviți de scumpiri la energie, gaze, dar și alimente sau carburanți. Ei se văd nevoiți să scoată din buzunar sume mai mari pentru aceste bunuri și servicii. În acest context, mulți au primit facturi uriașe, însă unele au fost nejustificate.
ANPC, soluția pentru clienții păgubiți la facturi
Pentru cei care au reclamații cu privire la factura de la energie, ANPC anunță că pot apela numărul de telefon 021.307.67.89, de luni până vineri, între orele 8.00-16.00, sau le pot transmite plângerile și reclamațiile la adresa de e-mail energie@anpc.ro.
După ce mai mulți s-au plâns de facturarea incorectă a consumului de energie electrică și gaze naturale, ANPC a înființat Comandamentul pentru Energie, în vederea soluționării problemelor.
Autoritatea a decis înființarea comandamentului din caza multor nereguli constatate pe teren în cele 5 zile de când au început verificările în domeniu.
Noua structură reunește comisari ANPC din toată țara și are echipe de control suplimentare în locurile unde cetățenii au depus reclamații în număr mare. Ei vor efectua verificările necesare pentru a stabili dacă sumele plătite sunt sau nu corecte.
Ce trebuie să faci
Comandamentul pentru Energie vine în ajutorul cetățenilor pentru a gestiona volumul de informații, plângeri și reclamații venite în urma controalelor din România. Totodată, acesta va asigura colaborarea cu alte instituții ale statului pentru soluționarea problemelor ieșite la iveală după controale, atunci când acestea nu intră în competența ANPC.
Comandamentul pentru Energie va fi coordonat de președintele ANP Mihai Culeafă și de directorul general, Paul Anghel. Va funcționa până la data de 31 martie 2022, dată până la care acționează Legea 259/2021.
ANPC a comunicat cetățenilor ce trebuie să facă atunci când primesc o factură pe care o consideră incorectă. Trebuie să verifice dacă valoarea consumului din factură e prevăzută în limitele de pe contract și dacă prețul unitar e măsurat după data de 1 noiembrie 2021, care este de maxim 0,525 lei/kWh la energie electrică și 0,25 lei/kWh la gaze naturale.
Prețul cu toate taxele incluse nu trebuie să depășească 1 leu/kWh la energie electrică și 0,37 kWh la gaze naturale.