Afacerea care a îmbogăţit-o pe o româncă, în Italia. Cum a transformat Irina Mella Burlacu un proiect în 12 milioane de euro
Din când în când auzim de români, plecați dincolo de granișe, care reușesc să realizeze lucruri aproape imposibile. Este și cazul de față în care vorbim despre afacerea care a îmbogăţit-o pe o româncă, în Italia. Citește mai departe și află cum a transformat Irina Mella Burlacu un proiect în 12 milioane de euro.
Irina Mella Burlacu, devenită milionară, în Forbes Italia
Printre cele 100 de italience de succes selectate de Forbes, filiala italiană a celebrei reviste economice, fondată în 1917 în Statele Unite, cunoscută și pentru listele și clasamentele sale, în special cele referitoare la cei mai bogați oameni din lume sau la cele mai influente companii și corporații de pe planetă, se numără și femeia de afaceri bresciană, de origine română, Irina Mella Burlacu.
Plecată din Transilvania, Irina Mella Burlacu a devenit una din cele mai apreciate românce în Italia, mai exact în Brescia, iar celebra publicație a inclus-o în lista sa, printre cele 100 de femei selectate, unite de leadership și creativitate și care s-au distins în 2021 pentru ‘ingeniozitate, tenacitate și competență‘.
De la anvelope la un proiect de 12 milioane de euro
A absolvit facultatea la Brașov, dar de peste un deceniu trăiește și lucrează în Italia, mai exact în provincia Brescia. Începutul, deși fără legătură, îl avea în România ca angajată într-un magazin de anvelope. Având studii economice și de management Irina Mella Burlacu a decis să-și încerce norocul în altă parte, așa că ia decizia de a pleca în Italia, mutându-se la Roma.
Odată ajunsă aici a început să lucreze într-un domeniu cu totul nou pentru ea, și anume în cel al utilajelor de terasamente, ulterior primind o propunere de a se muta în Brescia, unde în urmă cu 15 ani, se angaja într-o întreprindere producătoare de balustrade.
De la acest moment și până acum, românca a învățat extrem de multe, ulterior și-a deschis propria afacere de antreprenoriat, Vita International, devenind și CEO al Roadlink, ambele companii din Brescia specializate în proiectarea, dezvoltarea și producția de sisteme de siguranță rutieră, un proiect de 12 milioane de euro. Printre cele mai cunoscute produse ale lor, este de menționat parapetul de protecție „inteligent„.
„Încă de la început am început să proiectăm ceva absolut nou pentru mine, dar care ne-a determinat să experimentăm soluții tehnologice și ecologice în afara cutiei, cum ar fi barierele din lemn și oțel pe care le învățasem în afacerea noastră anterioară și care, după ce am luat licența de utilizare, au stat la baza unei noi game, puternic orientate către nevoile clienților.”, spune românca, conform giornaledibrescia.it.
Irina Mella Burlacu: „Să ne plângem mai puțin și să facem mai mult”
Astăzi, un antreprenor de succes, într-o industrie predominant masculină, Irina Mella Burlacu merge mai departe și se află într-o companie bună, foarte bună în Top 100 Forbes, doar pentru a numi doar câteva, printre cele mai cunoscute, în clasament mai figurează jurnalistele Milena Gabanelli și Giovanna Botteri, voleibalista Paola Egonu.
„Cred că astăzi, mai mult ca oricând, este din ce în ce mai important să ne plângem mai puțin și să facem mai mult, iar subiectul siguranței rutiere este un teren deosebit de important pe care să ne mișcăm.
Ideea a fost aceea de a crea o rețea între cei mai inovatori operatori din sector, de a avea un focus actualizat asupra produselor și de a exploata în modul cel mai inteligent posibil oportunitățile pe care ni le oferă tehnologia”, mai spune Irina Mella Burlacu.
În conluzie, se poate să faci performanță și să ajungi acolo unde, poate, nici nu ai visat la un moment dat, dar nu fără muncă, sacrificii și dorința de a excela, așa cum este și cazul româncei Irina Mella Burlacu.