Aeroportul din Tulcea a trecut, în ultimii ani, prin lucrări de modernizare pentru împlinirea standardelor impuse de Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației. Cu toate acestea, este aproape pustiu. De ce?
Aeroportul Internațional „Delta Dunării” a fost inclus într-un proiect amplu de dezvoltare. Ultimul contract de modernizare a fost în valoare de 180 de milioane de lei, iar acesta viza realizarea unui noi terminal de pasageri modern și acces la facilități pentru aeronave conform standardelor europene.
Cu toate acestea, infrastructura aeriană a fost utilizată de avioane de mici dimensiuni, deoarece nu existau curse regulate, iar pasagerii erau puțini. În ultimii doi ani, aeroportul a înregistrat doar 300 de călători.
Inaugurarea aeroportului după finalizarea modernizărilor va avea loc luna aceasta, pe 24 aprilie. Stoian Vâlcu, directorul Aeroportului, a declarat că primii pasageri ar putea ateriza la Tulcea abia în toamnă.
„Deja avem discuții cu companiile aeriene să vedem cum vom desfășura activitatea pe viitor. Singurul lucru cert pe care îl ave acum, mă refer la curse aeriene regulate cu aeronave mari sunt cursele charter pentru resortul Lebăda din Delta Dunării.
Din septembrie să-și aducă săptămânal turiști la acest resort. Avem discuții cu companiile, însă să avem în această perioadă zboruri e un impediment destul de mare pentru Aeroportul Tulcea, mă refer la războiul din Ucraina.
Procedura de decolare de pe aeroport ajunge până aproape la 2 kilometri de graniță, de ceea ce mulți operatori evită să ajungă la noi, deoarece asiguratorii lor le cresc taxele din cauza pericolului.
Noi suntem obișnuiți, spunem că nu e un pericol real, dar pentru ei este un pericol real accidentarea cu drone. Adică ceea ce se întâmplă în Ucraina, mai ales în porturile care sunt foarte aproape de noi.
Să sperăm că se va termina acest război și ne vom putea și noi să ne desfășurăm activitatea în linișt””, spune directorul Stoian Vâlcu.
Terminalul T4 a devenit operațional de la data de 31 martie. De aici vor avea loc îmbarcările pentru zborurile Schengen, iar pentru cele non-Schengen se vor face de la terminalul T3. Noul terminal trebuia deschis în mai, dar proiectul a trebuit să fie finalizat mai repede.
„Avem o provocare foarte mare, pentru că în mod normal ar fi trebuit să deschidem acest nou terminal, după cum am anunţat public, în luna mai. Acum suntem obligaţi să facem paşi mai rapizi pentru a deschide terminalul T4, pentru a putea avea zboruri Schengen. Până atunci vom depune toate eforturile să facem terminalul operaţional”, a declarat Romeo Vatră.
Întreaga construcție are o suprafață de 32.000 de metri pătrați, trei nivele și o capacitate minimă de procesare de 3,5 milioane de pasageri pe an. Este al doilea ca mărime din România, iar proiectul a inclus construirea unei parcări cu 600 de locuri și a unui parc fotovoltaic.