Admitere la liceu 2021. Modificare majoră de ultimă oră, toți părinții trebuie să afle despre ea

Admitere la liceu 2021. Modificare majoră de ultimă oră, toți părinții trebuie să afle despre ea

A fost modificat calendarul admiterii la liceul 2021. Pe 25 iulie, părinții care vor să depună fizic dosarele de înscriere trebuie să se programeze prin e-mail sau telefon la școlile la care elevii au fost repartizați.

Modificare majoră de ultimă oră, toți părinții trebuie să afle despre ea

Calendarul Admiterii la liceul 2021 a fost modificat luna trecută. Repartizarea computerizată a elevilor care termină clasa a VIII-a va avea loc pe 24 iulie, în loc de 16 iulie, cum era inițial.

Completarea fișierului de înscriere are loc în perioada 16-22 iulie, iar modificările sunt prevăzute în Ordinul nr. 3.721/23.04.2021 privind modificarea și completarea Ordinului pentru oranizarea și desfășurarea admiterii în învățământul liceal.

Modificarea majoră este introducerea programării pentru depunerea fizică a dosarelor. Planificarea ar trebui să se facă în prima zi a etapei de depunere a dosarelor, adică pentru etapa I pe 25 iulie.

“Pentru realizarea unei planificări privind accesul persoanelor în unitatea de învățământ, în scopul depunerii dosarului de înscriere, părintele/reprezentantul legal trebuie să-și exprime intenția de depunere a dosarului, prin telefon sau e-mail, în prima zi prevăzută în calendar pentru această etapă”, prevede ordinul citat.

Ce alte schimbări s-au adus

 “Depunerea dosarelor se poate realiza și prin poștă, cu confirmare de primire, sau prin e-mail, cu documente scanate”, iar “în cazul transmiterii dosarelor prin mijloace electronice sau prin poștă, cartea de identitate și certificatul de naștere se depun în copie”.

“Candidaților care au transmis dosarele de înscriere prin poștă sau e-mail li se va comunica, telefonic sau prin e-mail, situația înscrierii”, se precizează în noile norme.

În plus, cine depune dosarul online trebuie să treacă și pe la școală, cu documentele originale până în 24 septembrie.

“În cazul transmiterii dosarelor prin mijloace electronice sau prin poștă, candidații/ părinții/reprezentanții legali ai acestora au obligația de a prezenta în format fizic, în original sau în copie certificată în conformitate cu originalul, documentele care au stat la baza înscrierii în învățământul liceal, în termen de maximum două săptămâni de la începerea cursurilor”, se arată în ordiunul de ministru.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI