Unul din cei mai mari producători germani de articole sportive, Adidas, este pe cale să dea lovitura secolului. În 2006, Adidas cumpăra cu 3,8 miliarde de dolari celebrul brand Reebok. Achiziția venea ca parte a eforturilor sale de a lua locul unu de la rivala americană Nike. Astăzi, în schimb, printr-o mutare surpriză, este gata să renunțe la Reebok pentru o sumă colosală.
Gigantul german de îmbrăcăminte sportivă a achiziționat Reebok pentru 3,8 miliarde de dolari în 2006. Marca din Boston nu a reușit să ofere rezultatele pe care investitorii le așteptaseră.
Reebok a contribuit doar cu aproximativ 7,8% din vânzările nete ale Adidas anul trecut. Vânzările nete ale Reebok în 2020 au scăzut cu 16% față de anul precedent la aproximativ 1,7 milioane de dolari.
CEO-ul Adidas, Kasper Rorsted, căuta să reînvie filiala de când a preluat funcția în 2016. Dar în februarie, compania a declarat că a decis să înceapă procesul formal de vânzare a Reebok. Producția de adidași, sub brandul Reebok, a devenit o operațiune întreruptă din primul trimestru al anului 2021.
Compania este acum evaluată la aproximativ 1,2 miliarde de dolari. Valoarea de piață de la care se pleacă în primul tur de licitație, este de aproximativ 2.1 miliarde de dolari, conform celor mai recente date financiare.
Adidas a cerut să fie depuse oferte pentru primul tur săptămâna viitoare, conform agenției Reuters. Alți potențiali ofertanți pentru afaceri includ Fila din Coreea de Sud, producătorul Wolverine din SUA, precum și investitorii financiari TPG și Apollo.
Deși mișcarea este una surprinzătoare, decizia Adidas de a renunța la brandul Reebok nu este. După achiziția din 2006, nemții de la Adidas au mai avut o tentativă, tot ca urmare a pierderilor masive.
Aceiași agenție Reuters vorbește acum de interesul unui jucător din China de a achiziționa celebrul brand Reebok. Se spune că producătorii chinezi de îmbrăcăminte sportivă Anta Sports și Li Ning vor să intre la licitației pentru vânzarea de către Adidas a mărcii sale Reebok.
Adidas și Anta Sports au refuzat să comenteze raportul. Li Ning și alți potențiali ofertanți nu au dat nici ei niciun fel de răspuns. Dezinvestirea urmează unei controverse recente care a lovit o serie de mărci internaționale care s-au pronunțat împotriva tratamentului uigurilor musulmani din regiunea Xinjiang din China.
Adidas s-a numărat printre multele branduri multinaționale de modă care au spus în 2019 că nu va mai folosi bumbac din Xinjiang. Decizia venea după ce a aflat despre rapoartele despre munca forțată pretinsă în regiunea autonomă chineză. Beijingul a negat în mod repetat acuzațiile.
Ca răspuns, consumatorii chinezi au început să solicite boicotarea mărcilor în luna martie a acestui an. Vânzările de produse Adidas pe platforma chineză de comerț electronic Tmall au scăzut cu 78% în aprilie față de un an mai devreme, conform Bloomberg.
Între timp, controversa a stimulat vânzările chinezilor Anta Sports și Li Ning. Cele două companii și-au văzut acțiunile cotate la bursa din Hong Kong crescând cu aproximativ 29%, respectiv 51%, de când a apărut controversa în martie.