Adevărul despre persoanele care merg repede. Ce spune asta despre cât vei trăi

Adevărul despre persoanele care merg repede. Ce spune asta despre cât vei trăi

Știm cu toții că există beneficii importante derivate din sesiuni de efort fizic, dar s-ar putea să ai de câștigat și dacă te străduiești să mergi mai repede, cu fiecare ocazie.

Un studiu realizat de un grup de cercetători din Marea Britanie a încercat să analizeze punctual beneficiile asupra sănătății pentru mersul mai repede. Concluziile au fost destul de clare și, din câte se pare, pașii făcuți într-un ritm mai alert te ajută să trăiești mai mult.

Pentru a ajunge la o concluzie relevantă, cercetarea s-a bazat pe datele a aproape 500 de mii de britanici. Studiul a arătat că speranța de viață a persoanelor cu un ritm obșnuit de mers este mai mare, indiferent de greutate. Subponderalii (cei care au indicele de masă corporală sub 19) cu un ritm lent au avut cea mai mică speranță de viață – o medie de 64,8 ani pentru bărbați și 72,4 ani pentru femei. Aceleași rezultate au fost găsite și dacă s-au folosit măsurătorile circumferinței taliei.

Acest studiu a fost foarte relevant pentru că dezminte ideea că oamenii slabi sunt automat mai sănătoși și trăiesc mai mulți. O condiție fizică optimă este mai importantă pentru longevitate, comparativ cu indicele de masă corporală. În contrast cu ceea ce crezi, cercetători britanici sunt convinși că pașii până la muncă într-un ritm mai alert te ajută să trăiești mai mult. Câțiva ani în plus pot fi desprinși și din mers la sală, o alimentație sănătoasă și alte câteva particularități, dar efortu minim pe care îl poți face pentru binele tău pe termen lung implică doar să mergi mai repede.

Aceeași echipă de cercetători atrage atenția asupra faptului că, atunci când ai un mers lent în cea mai mare parte a timpului, trăiești cu un risc sporit de boli cardiace. Mai mult decât atât, ești de două ori mai susceptibil la a muri în somn, din cauza unor afecțiuni la inimă.

Sursa: Tabu
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI