Un accident tulburător a avut loc în urmă cu patru zile, în Timișoara, acolo unde doi tineri au murit pe loc în urma impactului fatal al unui autoturism cu peretele unui pasaj, iar ulterior, cu un camion care venea pe contrasens. În urma tragediei, regulile de circulație ar putea fi schimbate, pe semne că autoritățile au conștientizat niște riscuri la care sunt supuși șoferii vitezomani.
O veste extrem de tristă a îndurerat România după accidentul tragic petrecut săptămâna trecută, în Timișoara, în Pasajul Michealngelo. În urma tragediei au murit doi tineri de 19 ani, fată și băiat, în timp ce alți doi adolescenți au ajuns la spital.
Totul s-ar fi petecut din cauza vitezei excesive și a lipsei de experiență. Unul dintre tinerii decedați a fost Dănuț Tol, campion mondial de robotică alături de echipa Delta Force din Arad. Moartea tânărului a fost anunțată chiar de mentorul echipei din care făcea parte în echipa de robotică, subliniind că dispariția timpurie a acestui elev strălucit a lăsat un go limens în sufletul celor dragi.
„Suntem şocaţi de vestea tristă pe care am primit-o, nu îmi găsesc cuvintele să îmi exprim durerea. Dănuţ era membru al Delta Force încă din al doilea an de existenţă a echipei, adică de mai bine de patru ani.
Era un copil foarte dedicat şi pasionat de robotică şi era implicat în noul proiect FIRST Robotics, care va avea campionat luna viitoare la Istanbul şi unde suntem singura echipă participantă din România”, a declarat Corina Botoşan, potrivit Digi24.
Din păcate, accidentul a avut loc după ce șoferul a pierdut controlul volanului și s-a izbit de pereții pasajului Michelangelo, ricoșând ulterior într-un camion care circula pe sensul opus. La fața locului, salvatorii au găsit patru tineri aflați printre fiarele distorsionate ale mașinii, dintre care doi erau în stare stabilă, iar alte două persoane au fost declarate decedate.
După acest tragic accident, autoritățile locale solicită schimbarea legistlației, astfel încât, filmările surprinse de camerele amplasate pe radarele fixe să poată fi folosite pentru sancționarea șoferilor care încalcă legea.
Solicitarea este făcută din cauza numărului mare de șoferi care calcă pedala de accelerație în acea zonă a orașului, iar din nefericire, aceștia rămân nepedepsiți. Așa se face că în ultimele zece zile, în locul în care a avut loc accidentul nefericit, 80.000 de șoferi au depășit viteza legală, fără a fi amendați, deoarece, în acest moment, legistlația nu permite sancționarea șoferilor, dacă fapta nu a fost constatată de radarele Poliției.
Din păcate, indiferent de investițiile făcute de autorități privind sistemele de monitorizare ale traficului, dacă legea nu permite folosirea lor în scopuri mai mari, șoferii se vor bucura de liberate cu prețul vieții. De exemplu, sistemul de monitorizare a traficului din Timişoara a costat 6 milioane de euro și este cel mai performant din România, însă pentru moment, el este folosit doar pentru furnizarea unor statistici.
De asemenea, au fost montate în București zeci de camere de supraveghere cu recunoaştere facial, însă nici ele nu pot fi folosite cu rol preventiv, singurul scop fiind acela de furnizare ale unor dovezi după o infracţiune, ca probe în anchetă, după ce şoferii au reclamat că li se încălcă viaţa privată.
„Scopul lor este acela de a recunoaşte strict numerele maşinilor. Aceste date vor fi folosite doar la solicitarea Poliţiei. Scopul este strict pentru creşterea siguranţei. Ele vor fi puse la intrările din Municipiul Bucureşti. Nu vor fi în interiorul oraşului”, a declarat Marian Bârgău, director Administraţia Străzilor.