În urmă cu aproximativ doi ani, o femeie în vârstă de 46 de ani a accidentat mortal o persoană pe trecerea de pietoni. Recent, șoferița a primit sentința în dosarul deschis pe numele ei pentru săvârșirea infracțiunii de ucidere din culpă.
Incidentul a avut loc în Alba Iulia, în zona Casei de Cultură a Sindicatelor. Femeia conducea un autoturism marca BMW, moment în care a accidentat un pieton, pe trecerea de pietoni. Ulterior, victima a decedat. Femeia a spus că a observat pe marginea străzii o persoană care avea mâna ridicată, înțelegând că își poate continua deplasarea.
În urma verificărilor efectuate de oamenii legii, aceștia au aflat că în acea zi, femeia a efectuat un apel telefonic care a durat circa două minute și încheiat la ora 17:54, la aceeași ora la care a avut loc accidentul. După un minut de la încheierea apelului a fost efectuat un al doilea apel, la 112.
”Coroborând declaraţia inculpatei cu acest mijloc de probă, se constată că în momentul impactului numita (…) purta o conversaţie telefonică de aproximativ două minute, pe care a încheiat-o în momentul în care a lovit pietonul”, se precizează în hotărârea Judecătoriei Alba Iulia.
Victima a fost supusă unui examen toxicologic. În urma acestuia, s-a aflat că avea o alcoolemie de 2,13 grame la mie. Totodată, a fost întocmit și un raport de expertiză tehnică judiciară. Se pare că femeia circula cu 37 km/h, iar aceasta nu a acționat sistemul de frânare a autovehiculului înainte de impact.
Femeia a fost condamnată la un an și jumătate de închisoare cu suspendarea executării pedepsei, sub supraveghere timp de doi ani. Totodată, aceasta trebuie să plătească daune morale în valoare de 60.000 de euro către trei părți civile.
Instanța a precizat faptul că nu se poate reține o culpă exclusivă a femeii, întrucât victima se afla sub influența băuturilor alcoolice în momentul accidentului. Hotărârea Judecătoriei Alba Iulia a fost contestată cu apel.
”Acest lucru nu este apt să înlăture vinovăţia acesteia, faţă de poziţia celor doi experţi care au arătat că pietonul se afla pe banda întâi, deci angajat deja în traversarea drumului public, în momentul în care autoturismul condus de inculpată era la o distanţă aproximativă de cel puţin 30 m faţă de locul impactului, distanţă ce i-ar fi permis să observe pietonul şi să oprească autoturismul înainte de locul impactului”, se precizează în document.