Cum ar fi să îți rezervi o masă la cel mai luxos restaurant din oraș, iar din motive obiective să fii nevoit să renunți. Ba mai mult de-atât, să te trezești acasă cu o notă de plată de 510 euro? Nu e un scenariu de film, ci chiar s-a întâmplat în realitate, vorbind aici de un restaurant cu două stele Michelin.
O rezervare pentru trei persoane la un restaurant cu două stele Michelin poate fi foarte scumpă dacă nu vă prezentați în ziua stabilită, mai exact 510 euro, nici mai mult, nici mai puțin.
Dar dacă un zbor sau un hotel se plătește în avans, de ce nu se poate întâmpla același lucru cu un restaurant, chiar și unul cu stele Michelin?
Disputa despre care relatăm își are originea în noaptea de 16 iulie 2021. În acea zi, era o masă rezervată pentru trei persoane într-un restaurant cu două stele Michelin, situat pe Paseo de La Concha.
Vezi și: Cum faci cei mai buni cartofi prăjiţi. Se gătesc de trei ori, e reţeta unui Chef cu stele Michelin
Întrucât clienții nu s-au prezentat, patronul localului, Paulo Airaudo a debitat de pe cardul persoanei care făcuse rezervarea suma prevăzută în politica sa de anulare, care fusese acceptată de client atunci când a efectuat procedura online, fiind vorba de 170 de euro de persoană.
Conform relatării întâmplării, Paulo Airaudo a vorbit cu clientul, care a încercat să îl convingă să rezerve o masă pentru ziua respectivă în același restaurant cu două stele Michelin, deoarece își amânase vizita în oraș cu 24 de ore și, prin aceasta, își amânase și șederea la Hotelul Villa Favorita, în clădirea căruia se află restaurantul, deși companiile sunt diferite.
Clientul respectiv a anunțat unitatea hotelieră, dar a afrmat că a uitat să facă acest lucru la restaurant și că a luat „de bun” faptul că aceștia vor anunța hotelul.
Bucătarul argentinian, stabilit de cinci ani în orașul spaniol San Sebastián, și care a reușit cu greu să-și câștige cele două stele Michelin, i-a spus că atât pentru cina din acea zi, cât și pentru prânzul din 18 iulie, localul era plin, așa că i-a oferit clientului o masă la restaurantul său, „Amelia” pentru 15 zile mai târziu, dar acesta a respins propunerea, explică Airaudo.
Bărbatul l-a avertizat că îl va acționa în instanță pentru că a încărcat deja suma de 170 de euro de persoană pe cardul său fără să se fi bucurat de serviciu.
Câteva săptămâni mai târziu, a sosit cererea de la instanță, procesul a avut loc în decembrie 2022, iar în luna martie a acestui an a fost pronunțată sentința, o pronunțare fermă care a respins „în totalitate” cererea clientului, notar de profesie.
Bucătarul Paulo Airaudo a decis să se explice în instanță, pentru a-și apăra acțiunea, iar un tribunal din San Sebastián, din Spania, culmea că i-a dat dreptate.
Șeful Tribunalului din San Sebastián subliniază că acceptarea clauzei penale în cazul în care clientul nu se prezenta la restaurant „era o condiție sine qua non pentru a face rezervarea”.
Acolo s-a spus că se acceptau anulări fără costuri până cu 72 de ore înainte și „că orice anulare sau modificare după acest moment era supusă unei taxe de 170 de euro de persoană.”, conform publicației ElPeriodico.
Dacă ar fi să tragem o învățătură din această situație, ar fi că e mult mai bine să te asiguri că nu există repercursiuni în ceea ce privește o banală anulare a unei rezervări, fie ea și într-un restaurant fără prea mari pretenții. Pe viitor aveți grijă!