Nu de puține ori, când mergem la cumpărături, aflăm de oferte, promoții, sau chiar chilipiruri. Celebrul lanț de supermarketuri Lidl are astfel de oferte, și clienții sunt încântați de ofertele propuse. Dar ce te faci când te lovești de incapacitatea unor angajați de a comunica. Mai ales când este vorba de sume mari. În ultima vreme Lidl și-a dezvoltat și rețeaua de vânzări online. Numai că la capitolul serviciul pentru clienți stau prost și cu zero orientate spre client. Cel puțin asta a pățit o clientă după ce a comandat prin serviciul online oferit de lanțul german de supermaketuri.
Încă de la înființare lanțul german de supermarketuri Lidl a încercat să se orienteze către client. Având în oferta sa prețuri mici și, în general, produse de calitate, compania și-a câștigat notorietatea pe majoritatea piețelor europene. Primele sucursale Lidl au fost deschise în Ludwigshafen în anii 1970. În 1999 Lidl a fost primul discounter care a introdus case de marcat cu scaner.
În acest moment discounterul are sucursale în aproape toate țările din Europa, chiar și în SUA. Aici există aproximativ 100 de sucursale. Cu o cifră de afaceri globală imensă, are peste 190.000 de angajați în întreaga lume, iar în Germania peste 70.000, începând cu 2020.
Odată cu evoluția pieței și a tehnologiilor, inclusiv Lidl s-a orientat și spre serviciile de vânzare online. Poate din lipsa de experiență în acest segment, sau din alte motive, compania are mari probleme cu serviciul pentru clienți. Cel puțin așa reiese dintr-o relatare a unei cliente din Germania.
O achiziție ar trebui să fie întotdeauna asociată cu plăcerea. Dar un client a avut o surpriză urâtă după ce a plasat o comandă mare în magazinul online al discounterului german. Clientul Lidl, probabil nu a fost mulțumit, după ce a cheltuit 600 de euro, aproximativ 3.000 de lei, prin serviciul online al discounterului. Experiența neplăcută a înfuriat clienta, încât s-a plâns pe pagina oficială de Facebook a lui Lidl.
Clienta nemulțumită de serviciile online ale retailerului a scris: „Magazinul online Lidl și serviciul pentru clienți sunt inferioare și zero orientate spre client.” Femeia comandase prin serviciul online oferit de Lidl o bicicletă în valoare de 600 de euro. Numai că, spre surprinderea ei, marfa comandată nu a fost livrată. Cei 600 de euro pentru produs fuseseră deja plătiți, potrivit femeii, banii dispărându-i din cont, dar nici urmă de bunuri.
După reclamația făcută de clientă pe pagina de Facebook a discounterului, femeia a primit și un răspuns. „Ne pare rău că durează atât de mult livarea bicicletei comandate.”, i-au răspuns oficial cei de la Lidl. Acum femeia nu are altceva de făcut, decât să spere că Lidl va rezolva în curând problema pentru clienta sa.
Lanțul de supermarketuri Lidl se pare că nu este la prima greșeală de acest gen, cel puțin nu în Germania. Recent un client, care nu făcuse nicio o comandă, s-a trezit cu patru aspiratoare fără fir marca Bosch, în valoare totală de aproximativ 1.000 de euro.