Mohammad Murad a venit în România în 1982 din Liban ca să studieze medicina şi a ajuns după 30 de ani să fie unul dintre cei mai mari hotelieri din ţară. El spune că veniturile celor şase unităţi de cazare din lanţul Phoenicia pe care antreprenorul le deţine pe litoral se situează între 15 şi 20 mil. euro. Cifră ce îl poziţionează potrivit datelor ZF pe prima poziţie în topul celor mai puternici antreprenori din turismul de la Marea Neagră. Murad şi familia sa au afaceri şi în domeniul imobiliar, mai deţin producătorul de conserve Mandy Foods şi lanţul de restaurante Springtime. Cu toate acestea, medicul neurolog Mohammad Murad vorbeşte mai puţin despre bani şi mai mult despre fericire, milă şi dragoste.
Afacerile din turism s-au prăbușit în ultimele zile, iar hotelurile din țară nu mai funcționează pe fondul coronavirus, astfel că acestea, ca și restaurantele, s-au închis deja, susține Mohammad Murad, cel mai mare hotelier din țară și președintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR). El le solicită Ministerului de Finanțe și ANAF să accepte ca firmele de turism să nu mai plătească taxe și impozite 3 luni și îi cere premierului Ludovic Orban un dialog direct cu mediul de afaceri autohton, susținând că, în caz contrar, mai multe de o treime dintre hotelurile și restaurantele din țară și-ar închide porțile.
Mohammad Murad: „Coronavirusul a închis hoteluri și restaurante din țară, iar dacă Guvernul nu amână trei luni plata taxelor și impozitelor, vor falimenta 30% dintre afacerile din turism”
Murad spune, într-o discuție cu Profit.ro, că este foarte bine că sunt adoptate măsuri ferme pentru protejarea populației, pentru că oamenii sunt mult mai importanți decât orice business, dar că mediul de afaceri din România așteaptă și măsuri ferme pentru sprijinul economiei, afacerile din turism fiind puternic afectate de coronavirus.
El mai afirmă că au fost închise hotelurile din București și din țară, în condițiile în care, pentru a funcționa pe zero, fără să câștige bani, un hotel trebuie să fie ocupat în proporție de peste 50%. În turism nu a fost o scădere lentă, pe care s-o poată suporta companiile, ci o prăbușire bruscă, iar hotelurile și restaurantele sunt mai afectate decât pe timpul crizei din 2008, susține acesta.