30 dec. 2024 | 15:23

Impactul cu un stol de păsări, puțin probabil să fie singura cauză a prăbușirii avionului din Coreea de Sud, spun experții. Ce le-a spus medicilor unul dintre cei doi supraviețuitori

News
Impactul cu un stol de păsări, puțin probabil să fie singura cauză a prăbușirii avionului din Coreea de Sud, spun experții. Ce le-a spus medicilor unul dintre cei doi supraviețuitori
Primele ipoteze în cazul prăbușirii avionului

La o zi după tragicul accident aviatic din Coreea de Sud, în care a fost implicat zborul Jeju Air 2216, investigațiile privind cauzele prăbușirii sunt în plină desfășurare. Catastrofa a dus la pierderea a 179 de vieți, iar specialiștii consideră că ipoteza inițială – o coliziune cu un stol de păsări – este puțin probabil să explice pe deplin ceea ce s-a întâmplat.

Ipoteza impactului cu păsările, pusă sub semnul întrebării

Turnul de control al traficului aerian din Muan emisese o avertizare cu privire la posibile coliziuni cu păsări chiar înainte de incident. Ulterior, pilotul ar fi raportat că aeronava a suferit un impact cu un stol de păsări și a declarat o situație de urgență. Inițial, s-a crezut că această coliziune a dus la defectarea motorului care alimenta trenul de aterizare, rezultând o aterizare de urgență pe burtă, cu consecințe fatale.

Cu toate acestea, experții în aviație subliniază că un astfel de eveniment ar trebui să fie mai puțin grav. Dr. Sonya Brown, lector senior în design aerospațial la Universitatea din New South Wales, a declarat pentru The Guardian că:

„O coliziune cu păsări este un eveniment frecvent pentru care avioanele moderne sunt proiectate. Este greu de crezut că un astfel de impact ar putea duce la o prăbușire de această magnitudine.”

Pe un Boeing 737, trenul de aterizare este operat hidraulic și dispune de sisteme redundante. Chiar dacă sistemul hidraulic ar eșua, trenul de aterizare ar trebui să se extindă prin gravitație, susține Dr. Brown. Mai mult, sistemele de control ale aeronavei, inclusiv flapsurile și slaturile (componente similare spoilerelor de pe mașini), sunt alimentate de două sisteme hidraulice independente, ceea ce face improbabil ca ambele să fi cedat din cauza unei coliziuni cu păsări.

„Un 737 poate zbura și cu un singur motor”

Profesorul Doug Drury, un pilot experimentat și specialist la Universitatea Central Queensland, este de acord că o coliziune cu un stol de păsări nu poate explica pe deplin incidentul.

„Un motor defect nu ar cauza o pierdere completă a tuturor sistemelor. Un 737 poate zbura și cu un singur motor,” afirmă Drury.

Un alt aspect controversat al incidentului a fost viteza aeronavei în timpul aterizării. Conform lui Drury, dacă piloții intenționau o aterizare pe burtă, ar fi trebuit să reducă viteza avionului la limita de angajare, pentru a minimiza impactul. Totuși, aeronava a intrat pe pistă cu o viteză foarte mare, generând o energie semnificativă la impact.

Un alt detaliu neobișnuit este direcția de aterizare. Aeronava a aterizat în direcția opusă vântului obișnuit, ceea ce sugerează că a avut un vânt din spate. Avioanele aterizează de regulă împotriva vântului pentru a încetini mai ușor, dar în acest caz, lucrurile par să fi stat exact invers.

„De ce mergeau atât de repede? De ce au aterizat în direcția greșită? Sunt mai multe întrebări decât răspunsuri în acest moment”, a mai spus Drury.

Mărturia unuia dintre supraviețuitori

Unul dintre cei doi supraviețuitori ai dezastrului a oferit primele detalii personalului medical. Potrivit acestuia, avionul a avut o vibrație neobișnuită înainte de impact. Pasagerul spune că a simțit cum aeronava a început să piardă altitudine brusc, în timp ce piloții păreau să lupte pentru a recăpăta controlul. „A fost haos total în ultimele secunde,” a declarat supraviețuitorul, adăugând că viteza era neobișnuit de mare când aeronava a atins pista.

În timp ce anchetatorii analizează datele din cutia neagră și înregistrările din cabina piloților, experții avertizează că va dura ceva timp până la formularea unor concluzii. Pentru moment, însă, ipoteza că o coliziune cu păsări ar fi fost singura cauză a dezastrului este pusă sub semnul întrebării. Dilemele legate de viteza, direcția și starea sistemelor avionului rămân fără răspuns.

Parteneri
Divorț neașteptat în lumea mondenă. O cunoscută artistă de muzică populară s-a despărțit în secret
Redactia.ro
Testul de inteligență care face furori în startul anului 2025! Doar geniile găsesc omul din viitor prezent în fotografie, în doar 6 secunde
Click.ro
Românii, obligați să își recicleze hainele vechi. Ministrul Fechet a explicat ce trebuie să facem cu ele
Digi24
Imagini cu Mihaela Prigoană! Văduva afaceristului este cu mult mai tânără decât el FOTO
Vocea.biz
Revelion de coșmar pentru Brigitte și Florin Pastramă, în Poiana Brașov! Incredibil ce li s-a întâmplat în restaurantul unde s-a ținut petrecerea. 'Am plătit 600 de euro!'
Unica.ro
Unde ar fi dorit Ceaușescu să petreacă Revelionul anului 1990. Foto
EVZ.ro
DeSanto, prima reacție după conflictul cu Jador: „Iubiți pe cine nu trebuie”. Cum a răspuns când a fost întrebat de banii pe care ar trebui să-i dea manelistului
Spynews
Cine îl va înlocui pe Călin Georgescu. Răsturnare de situație pe scena politică: Numele contează mai puţin
Capital.ro
WOW, ce palat! Cum arată vila din Pipera a familiei Borcea. Imagini de Crăciun cu gemenele și frățiorul Milan. Prințesele lui Borcea sunt ca două păpuși
Avantaje
LOVITURA dată de Crin Antonescu coaliției! Ce a făcut asta seară i-a lăsat pe toți FĂRĂ CUVINTE
Mediaflux
Alexandru Ciucu, partea lui de adevăr despre divorțul de Alina Sorescu, la doi ani de la despărțire. Ce își reproșează creatorul de modă
Spynews.ro
Zodiile care vor avea 5 ani plini de noroc, începând cu 2025. Trăiesc cea mai bună perioadă a lor: succes uriaș, mai ales financiar, călătorii în străinătate
Realitatea.net
Cum a reușit un avion să decoleze în 2025 și să aterizeze în 2024. Cum a fost posibil să se întâmple așa ceva. Care e explicația
Antena 1
Cine a inventat CNP-ul și CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau 8 însemană că...
Shtiu.ro