30 dec. 2024 | 07:44

De ce s-ar fi prăbușit avionul din Coreea de Sud, de fapt. Experții ar fi deslușit cauza accidentului

News
De ce s-ar fi prăbușit avionul din Coreea de Sud, de fapt. Experții ar fi deslușit cauza accidentului
Principalele ipoteze în cazul accidentului aviatic din Coreea de Sud

Accidentul aviatic de duminică din Coreea de Sud, în care un avion Boeing 737-800 al companiei Jeju Air s-a lovit de un parapet aflat la capătul pistei de aterizare, a șocat întreaga lume. Cu 179 de victime dintr-un total de 181 de persoane aflate la bord, acest dezastru este considerat cea mai mare tragedie aviatică din istoria țării. Care ar fi fost cauza accidentului, potrivit primelor ipoteze.

Primele ipoteze după accidentul aviatic din Coreea de Sud

Primele investigații sugerează că o coliziune cu o pasăre ar fi fost cauza principală a accidentului, declanșând o serie de defecțiuni tehnice care au condus la prăbușirea aeronavei. Potrivit experților în aviație, coliziunea cu pasărea a provocat pierderea parțială a puterii unui motor și a afectat sistemul hidraulic al avionului.

Această situație critică i-a determinat pe piloți să încerce o aterizare de urgență. Totuși, această manevră a fost complicată de defecțiunile tehnice apărute în urma impactului. Analizele inițiale sugerează că echipajul a fost nevoit să opereze fără trenul de aterizare și flapsurile aripilor, elemente esențiale pentru o aterizare sigură.

Imaginile și datele transmise înainte de accident arată că aeronava efectua o apropiere normală, cu flapsurile extinse, către pista 01 a aeroportului Muan. La aproximativ 275 de metri deasupra solului, transmisia automată de date s-a întrerupt brusc, moment ce a coincis cu declararea unei situații de urgență de către echipaj. Impactul cu pasărea ar fi afectat motorul drept, forțând piloții să abandoneze încercarea inițială de aterizare.

Într-un efort disperat, piloții au întors avionul pentru o a doua încercare, de data aceasta pe pista opusă, 19. Sistemele hidraulice ale aeronavei erau însă afectate, împiedicând utilizarea flapsurilor și a trenului de aterizare. Aceasta a dus la o aterizare rapidă și dificilă, avionul atingând solul cu motoarele și burta fuselajului.

Avionul a lovit un perete de beton

În timpul aterizării, avionul a derapat pe pistă, lovind o bază de beton ce susținea un sistem de antene radio pentru ghidajul la aterizare. Potrivit specialiștilor, acest obstacol rigid ar fi amplificat gravitatea impactului. În plus, înregistrările video arată că inversorul de tracțiune de pe motorul drept era activat, dar cel al motorului stâng nu funcționa. Acest detaliu confirmă ipoteza unor defecțiuni multiple la sistemele hidraulice.

Pilotul Denis Davidov, un comandant experimentat pe același tip de aeronavă, a explicat că o astfel de situație este extrem de rară. Într-un scenariu normal, echipajul ar fi avut opțiunea de a extinde manual trenul de aterizare folosind gravitația, dar timpul limitat și complexitatea situației ar fi făcut această manevră imposibilă.

„Se pare că au avut sistem hidraulic pentru a desfășura un inversor, dar fără flapsuri sau tren de aterizare… Ca pilot al aceluiași tip de avion, este foarte ciudat”, a explicat comandantul de zbor Denis Davidov, care pilotează Boeing 737-800 pentru Ukraine International Airlines, potrivit presei internaționale.

Accidentul din Coreea de Sud amintește de alte tragedii aviatice, precum prăbușirea unui Airbus al Pakistan International Airlines în 2020, când piloții au decolat din nou după o aterizare eronată fără trenul de aterizare extins. La fel ca în cazul actual, lipsa controlului direcțional și infrastructura aeroportuară au contribuit la deznodământul tragic.

 

Parteneri
Divorț neașteptat în lumea mondenă. O cunoscută artistă de muzică populară s-a despărțit în secret
Redactia.ro
Testul de inteligență care face furori în startul anului 2025! Doar geniile găsesc omul din viitor prezent în fotografie, în doar 6 secunde
Click.ro
Românii, obligați să își recicleze hainele vechi. Ministrul Fechet a explicat ce trebuie să facem cu ele
Digi24
Imagini cu Mihaela Prigoană! Văduva afaceristului este cu mult mai tânără decât el FOTO
Vocea.biz
Revelion de coșmar pentru Brigitte și Florin Pastramă, în Poiana Brașov! Incredibil ce li s-a întâmplat în restaurantul unde s-a ținut petrecerea. 'Am plătit 600 de euro!'
Unica.ro
Despodobirea bradului de Crăciun. Când este cel mai potrivit moment
EVZ.ro
DeSanto, prima reacție după conflictul cu Jador: „Iubiți pe cine nu trebuie”. Cum a răspuns când a fost întrebat de banii pe care ar trebui să-i dea manelistului
Spynews
Cine îl va înlocui pe Călin Georgescu. Răsturnare de situație pe scena politică: Numele contează mai puţin
Capital.ro
WOW, ce palat! Cum arată vila din Pipera a familiei Borcea. Imagini de Crăciun cu gemenele și frățiorul Milan. Prințesele lui Borcea sunt ca două păpuși
Avantaje
OBLIGAȚIE nouă pentru salariați și angajatori. 5000 de lei AMENDĂ dacă nu faci
Mediaflux
Alexandru Ciucu, partea lui de adevăr despre divorțul de Alina Sorescu, la doi ani de la despărțire. Ce își reproșează creatorul de modă
Spynews.ro
Cum a reușit un avion să decoleze în 2025 și să aterizeze în 2024. Cum a fost posibil să se întâmple așa ceva. Care e explicația
Antena 1
Cine a inventat CNP-ul și CE ASCUNDE ultima CIFRA a CNP-ului? Dacă ai 3 sau 8 însemană că...
Shtiu.ro