În afară de palatele, banii, bijuteriile și multe alte lucruri despre care s-ar putea să nu mai aflăm niciodată, Nicolae Ceaușescu și soția sa au avut și foarte multe automobile puse la dispoziția lor, marea majoritate făcute pe comandă, expre pentru cei doi dictatori.
Nicolae Ceaușescu a avut în garajul său o mașină produsă acum de 33 de ani, este vorba de o Dacia 2000. În comunism cetățenii obișnuiți nu aveau acces la ea, iar mașina despre care vorbim avea ceva special și în prezent a ajuns în posesia unui tânăr.
Renault a fost coloana vertebrală a multor mașini care au circulat pe străzile. PCR a avut și un model special pe care l-a folosit Ceaușescu. Aceasta este povestea Dacia 2000, o mașină pe care o mai vezi în prezent pe la târguri auto și întâlniri ale pasionaților de mașini autohtone. Dacia 2000 a fost produsă în 1981 și e inspirată de Renault 20. Pentru vremea în care a fost construită, mașina avea niște dotări destul de futuriste. Prindea 175 km/oră, cu un motor de 2.200 centimetri cubi și era dotată cu un fel de pilot automat. Mașina a fost asamblată în țara noastră cu piese Renault și nu a fost fabricată pentru oricine. Dacia 2000 a fost folosită de Nicolae Ceaușescu în deplasări. Bineînțeles, nu o conducea el, avea șofer. Ovidiu Măgureanu a mai spus că Nicolae Ceaușescu stătea mereu pe locul din dreapta, cu toate că mașina era destul de spațioasă în spate.
Dacia 2000 avea 115 cai putere, cutie automată în trei trepte, aer condiționat, servodirecție, geamuri electrice și închidere centralizată. Pentru acea vreme erau dotări extraordinare. Măgureanu susține că și acum vehiculul pornește la prima cheie. El a și devenit o vedetă, datorită acestei mașini, pe la întrunirile Dacia și în rândul pasionaților de mașinile României. Românul a cumpărat mașina de pe internet, dar nu a vrut să menționeze cât a dat pe aceasta. Cu toate acestea, el a precizat că a investit mult pentru ca aceasta să funcționeze și să arate ca acum. El este supărat că prin programul Rabla mai multe mașini Dacia au fost distruse – unele dintre ele erau mașini istorice. Acesta a mai adăugat că proprietarii sunt bătrâni și nu se îndură să le vândă.
„Avem la Dacia Club chiar doi băieţi care se ocupă doar de căutatul maşinilor. Din păcate nu le putem salva şi recondiţiona pe toate. Am văzut multe Dacii care aveau pe ele vopseaua originală din fabrică şi care au fost distruse la Remat”, a declarat el într-un interviu pentru Adevărul.