Mick Schumacher, fiul celebrului pilot de Formula 1 Michael Schumacher, a făcut recent câteva dezvăluiri emoționante despre cum este viața după accidentul de schi devastator suferit de tatăl său în 2013. Într-un interviu oferit de curând, Mick a povestit despre impactul pe care acest eveniment l-a avut asupra vieții familiei și despre cum a fost nevoit să își găsească propriul drum în lumea sportului.
Michael Schumacher a suferit răni extrem de grave în urma unui accident în Alpii Francezi, în anul 2013. Pilotul a fost plasat într-o comă indusă medical după o intervenție chirurgicală de urgență, iar aceasta a durat aproximativ 250 de zile. După ce s-a trezit, a fost externat și dus acasă, unde soția sa, Corinna, a creat un cerc restrâns de oameni apropiați care au grijă de el și îi respectă intimitatea, departe de ochii publicului. De atunci, Michael nu a mai fost văzut în public.
Într-un interviu cu autorul Matt Whyman, inclus în cartea Inside Mercedes F1, Mick, fiul fostului pilot, acum în vârstă de 25 de ani, a împărtășit câteva amintiri despre influența puternică pe care tatăl său a avut-o asupra carierei sale timpurii.
”Eram un copil nebun – tot ce făcea tata, făceam și eu. Mereu mă încuraja și era plin de energie, dar putea fi și exigent” – așa l-a descris tânărul pe tatăl său.
Mick a povestit despre un moment memorabil din cariera lui de karting, când a frânat târziu într-un viraj și a câștigat timp. Când i-a spus tatălui său, răspunsul acestuia a fost unul memorabil: ”Da, dar trebuia să frânezi așa în fiecare viraj”. Michael Schumacher era cunoscut pentru determinarea sa, iar această calitate a transmis-o și fiului său, care își amintește cum tatăl său îl punea să reflecteze dacă vrea cu adevărat să urmeze această carieră dificilă.
”Ori de câte ori simțea că nu iau în serios acest sport, îmi spunea: ‘Mick, vrei să te duci mai degrabă să joci fotbal cu prietenii tăi? Dacă da, nu trebuie să facem toate astea’. Eu insistam că vreau să concurez, iar el spunea: ‘Bine, atunci hai să facem treaba asta cum trebuie’. Așa am început să particip mai mult la competiții europene de karting și deveneam tot mai bun”, a mai povestit tânărul.
După accidentul lui Michael, Mick și-a continuat cariera în motorsport fără ghidajul tatălui său. El și-a început drumul spre Formula 1 în 2014, la un an după accident, și a avut parte de multe provocări, deși a ajuns să concureze pentru Haas timp de două sezoane înainte de a deveni pilot de rezervă pentru Mercedes în 2023.
Mick și-a început drumul în motorsport la doar trei ani, iar pasiunea lui pentru curse a fost mereu puternic susținută de Michael.
”Tata era mereu deschis să încerc tot ce îmi doream. Iar cursele erau ceea ce îmi plăcea cel mai mult să fac”, a mai povestit el.
În ultimii ani, deși Mick a întâmpinat dificultăți în a găsi un loc permanent în Formula 1, el continuă să lupte pentru visul său. Spre deosebire de tatăl său, care are un record de șapte titluri mondiale, Mick a fost rezervă pentru Mercedes și a pierdut oportunitatea de a obține un loc în echipa Sauber, ocupat acum de Gabriel Bortoleto, un talent din F2.
”Am început să concurez în categoriile de Formula în anul de după accident, iar de atunci a trebuit să îmi găsesc propriul drum. Am început kartingul la trei ani. La șase ani am făcut prima dată scufundări. La zece ani făceam parașutism. Tatăl meu a fost mereu foarte deschis să încerc orice îmi doream, iar cursele erau tot ce voiam să fac, pentru că asta îmi plăcea cel mai mult”, a conchis tânărul pilot.