În ultimii ani, numărul covrigăriilor a crescut considerabil, fie că vorbim despre lanțuri care s-au extins sau covrigării de cartier. Unul dintre cele mai cunoscute astfel de lanțuri a înregistrat o creștere considerabilă, iar profitul de care se bucură patronul nu este deloc de neglijat.
Produsele de patiserie sunt foarte apreciate de români, mai ales de către cei care lucrează mult și nu au timp să își prepare micul dejun acasă. Dimineața, la majoritatea covrigăriilor sunt cozi de câteva persoane, care aleg aceste produse pentru prima masă a zilei și nu numai. Nu este de mirare că acest tip de afacere s-a extins rapid și au ajuns să existe covrigării în cele mai aglomerate intersecții, în jurul clădirilor de birouri sau pe lângă stațiile mijloacelor de transport în comun.
Unul dintre aceste lanțuri de covrigării, Luca, se bucură de succes extraordinar, la nivel național. Profitul pe care l-a făcut patronul acestor patiserii este încurajator pentru toți cei care vor să înceapă o astfel de afacere.
George Adragăi este acum singurul acționar al companiei care operează rețeaua Luca, după ce partenerul său, Cosmin Mircea Postole, a ieșit din afacere anul trecut, retrăgându-se din capitalul social al firmei pe care au fondat-o împreună în urmă cu 13 ani.
Lanțul de covrigării Luca a înregistrat în 2023 o performanță financiară remarcabilă, depășind pentru prima dată pragul de 500 de milioane de lei, echivalentul a 100 de milioane de euro. De curând, compania a anunțat lansarea pe piața internațională, făcând primul pas în afara granițelor României prin deschiderea unei covrigării în Polonia.
Compania, înregistrată sub numele de Tinevris Group S.R.L., a raportat o creștere semnificativă în 2023, ajungând la afaceri de 525 de milioane de lei, în creștere cu 42% față de anul precedent. Profitul a avut și el o evoluție pozitivă, crescând cu 13% și totalizând aproape 47 de milioane de lei. În plus, compania a susținut această extindere cu un număr mediu de 2.371 de angajați.
Expansiunea impresionantă a rețelei Luca a susținut creșterea puternică a afacerii în ultimii ani, iar compania, care depășește acum pragul de 100 de milioane de euro în cifra de afaceri, continuă să se dezvolte rapid. În acest an, Luca și-a extins prezența internațională, deschizând prima locație în Polonia, conform presei locale poloneze. În România, rețeaua Luca numără astăzi peste 140 de unități în București, Moldova, Muntenia, precum și în orașele Brașov și Sibiu, iar acum se va extinde și în afara țării.