01 oct. 2024 | 15:55

Metoda inedită la care a apelat o profesoară pentru ca elevii să o asculte. Ce a făcut în clasă: “Din respect pentru ei”

Social
Metoda inedită la care a apelat o profesoară pentru ca elevii să o asculte. Ce a făcut în clasă: “Din respect pentru ei”
Metoda inedită la care a apelat o profesoară pentru ca elevii să o asculte. Ce a făcut în clasă

Se spune că puterea exemplului este cea mai bună metodă în procesul de educație, iar unii dascăli au înțeles perfect acest lucru. O profesoară din Buzău le-a dat elevilor, dar și colegilor ei din cancelarie o lecție, pentru a-i determina să respecte regula impusă de școală.

Ce a făcut o profesoară, pentru ca elevii să renunțe la telefoane

Noul an școlar a venit cu o modificare care a produs multă indignare în rândul elevilor. Potrivit noului Statut al Elevului, aceștia nu mai au voie la școală cu telefoanele mobile asupra lor, iar conducerea trebuie să găsească spații de depozitare pentru ele. O profesoară din Buzău, care este și directoare, s-a gândit la metode care să îi determine pe elevi să renunțe la telefoane mai ușor.

Anca Florea, directoarea Colegiului Național B.P. Hașdeu, a propus o soluție mai puțin întâlnită. Aceasta este de părere că și cadrele didactice trebuie să renunțe la telefoane, pentru a le da un exemplu elevilor și pentru a le câștiga respectul.

”Nu se cuvine nici eu, ca profesor, să folosesc dispozitivul respectiv pentru a-mi rezolva în timpul orelor anumite probleme. Este vorba despre respectul față de elev și despre puterea exemplului. Căci a interzice ceva fără a veni cu explicații, fără drept de apel, fără a da tu în primul rând un exemplu, nu este o soluție. Nu va funcționa”, a declarat dascălul pentru Adevărul. „Eu, deși nu m-am confruntat cu această problemă, ca elevii să folosească telefonul la ore, odată ce intru în clasă, pun aparatul pe silent. Îi asigur că telefonul meu este pe modul silențios în fiecare oră, din respect pentru ei și îi rog să facă același lucru. Respectul se câștigă, nu se impune. Și se câștigă prin fapte, prin acțiuni, nu prin cuvinte”, a declarat cadrul didactic, pentru Adevărul.

Opționale care să îi ajute pe elevi în acest proces

Directoarea liceului din Buzău s-a gândit și la alte metode pentru a-i ajuta pe copii să înțeleagă cum funcționează rețelele de socializare și de ce pot fi periculoase. Anca Florea a propus materii opționale care să îi învețe pe copii să folosească smartphone-urile și internetul în beneficiul lor și să se protejeze singuri de pericolele de pe internet.

”Putem face însă altceva: să-i învățăm să folosească telefoanele, internetul, rețelele de socializare în beneficiul lor. Să știe care sunt capcanele, cum le pot evita, care sunt pericolele, cine pândește dincolo de ecrane.

Profesorii (n.r. de la opționale) ar putea fi chiar profesorii noștri de informatică sau consilierii școlari. Alternativele educaționale trebuie să vină din școală. Resursa umană este chiar aici. Prin urmare, de ce să nu avem cursuri în care folosirea telefoanelor în acest sens este chiar indicată? De exemplu, new media, privacy şi social-media, pe înţelesul tuturor?”, a mai spus directoarea, pentru sursa menționată.