09 sept. 2024 | 09:24

Magazinul care își pregătește marea intrare în România. Prețuri mai mici decât la Pepco, va face furori printre români

Economic
Magazinul care își pregătește marea intrare în România. Prețuri mai mici decât la Pepco, va face furori printre români
Au vânzări nete semestriale de 6,2 miliarde euro

În ultimii 8 ani, cel puțin, piața de retail din România a cunoscut o importantă creștere, asta și ca urmare a intrării unor noi jucători pe piața locală. Acum, în schimb, lucrurile sunt pe cale să se schimbe din nou, mai ales că vorbim despre magazinul care își pregătește marea intrare în România, ale cărui prețuri mai mici decât la Pepco, vor face furori printre români.

Retailerul olanez Action, magazinul care își pregătește marea intrare în România

Pe piața românească de retail, mai ales în zona de prețuri mici, până în prezent activau Pepco și Tedi. Dar lucrurile sunt pe cale să seschimbe, după anunțul făcut de olandezii de la Action.

Conform unui comunicat al companiei din luna iunie a.c., află despre planuri de acțiune pentru creșterea ritmului de expansiune în estul Europei. Printre primele state est-europene avute în vizor se numără Polonia, considerată de olandezii de la Action una dintre cele mai importante țări cu investiții pentru discounterul de produse nealimentare.

Magazinul care își pregătește marea intrare în România. Prețuri mai mici decât la Pepco, va face furori printre români

În ciuda concurenței acerbe din acest segment, retailerul a obținut rezultate pozitive în fiecare țară din Europa Centrală în primul său an de activitate, anul 2024.

Ca urmare a acestor creșteri substanțiale, Action a luat decizia de a intra și pe piața românească, directorul general al companiei, Hajir Hajji, declarând că aici vede un „potențial uriaș”, precizând că în 2025 va deschide primul să magazin fizic pe teritoriul României.

Action are prețuri mai mici decât la Pepco

Cu un portofoliu de peste 6.000 de articole din cel puțin 14 categorii de produse, Action și-a câștigat rapid titlul de unul din cei mai importanți discounteri, la mare concurență cu Pepco și Tedi, pe toate piețele europene unde activează.

Conform celor mai recente date, la nivel european a înregistrat o creștere de 27,8% anul trecut, ajungând la vânzări nete de 11,3 miliarde de euro, pe care le consideră ca având cel mai mare potențial, alături de piețele sale din Germania, Franța și Italia.

Magazinul care își pregătește marea intrare în România. Prețuri mai mici decât la Pepco, va face furori printre români

Gama de produse cu care vor intra și pe piața românească include produse esențiale de zi cu zi, de curățenie și sanitare, precum și alte articole utile, iar mai mult de două treimi din produsele Action costă mai puțin de 2 euro.

Retailerul va face furori printre români

Având una din cele mai variate game de produse, și la prețuri extrem de mici, cu siguranță că va face furori printre români, mai ales că vorbim de un competitor direct al celorlalți doi discounteri de pe piață, Tedi și Pepco.

Ca un exemplu de creștere, vânzările nete semestriale ale olandezilor de la Action au crescut la 6,2 miliarde euro, cu 20,1% mai mult, datorită celor 17,3 milioane de clienți pe săptămână, doar în prima parte a acestui an.

Magazinul care își pregătește marea intrare în România. Prețuri mai mici decât la Pepco, va face furori printre români

Aceleași date, publicate în iunie a.c., arată că au deja peste 2.500 de magazine în 12 țări, iar per total dispun de 119 noi magazine deschise pe piețele unde activează.