Ikea și-ar putea surprinde în curând clienții cu un nou tip de serviciu. Proiectul ambițios pe care îl are în derulare lanțul de magazine va face ca afacerea să ajungă la nivelul următor și să se bată cu site-uri mari precum Ebay. Ce vor putea cumpăra în curând clienții de pe site-ul magazinului.
Magazinele Ikea sunt cunoscute în toată lumea, pentru că vând mobilier, articole pentru casă și obiecte decorative. Reprezentanții Ikea au de gând să extindă serviciile oferite de magazin și să le ofere clienților și un alt tip de produse. Este vorba despre articole de mobilier second hand, pe care oamenii și le vor putea vinde între ei, cu ajutorul platformei Ikea.
Potrivit Financial Times, Ikea va pune la dispoziție o platformă online, precum Ebay, unde vânzătorii pot posta anunțuri cu vânzări de mobilier folosit. Vor încărca poze și vor stabili prețul, iar platforma se va ocupa de măsurători, pe baza inteligenței artificiale.
Cei interesați vor cumpăra mobila la mâna a doua direct de la vânzători, prin intermediul platformei. Cei care vând pot alege să primească banii pentru produse sau un voucher pe care îl pot folosi în magazinele Ikea, însoțit de un bonus. La început serviciul va fi gratuit, după care se va percepe o mică taxă pentru anunțurile postate.
Serviciul se intitulează Ikea Preowned și este testat în Madrid și Oslo, până la sfârșitul anului, înainte de a se lansa platforma la nivel global. Nu este prima tentativă a celor de la Ikea de a vinde mobilă second hand. În trecut, magazinul a avut diverse oferte prin care cumpăra mobilier uzat și îl revindea în magazin.
”Acesta a fost un vis în devenire de ceva timp. Suntem într-un loc în care putem face lucruri mai avansate şi mai interesante. Există o încredere incredibilă în evoluţia companiei pe digital. De foarte multe ori există un monopol sau un oligopol al platformelor care operează.
Vom verifica întregul domeniu de aplicare, inclusiv aspectele economice. Dacă o mulţime de oameni folosesc oferta pentru a obţine o reducere la Ikea – este o modalitate bună de a restabili legătura cu clienţii. Sunt foarte curios. Cred că are sens pentru afaceri”, a declarat Jesper Brodin, director executiv al Ingka, principalul operator al magazinelor Ikea.
Retailerul a trecut prin câteva transformări majore în ultimii ani, mai ales în pandemie. Atunci s-a lansat serviciul online, iar clienții au putut comanda produsele Ikea acasă. Până atunci, nu exista decât opțiunea cumpărăturilor în magazinele fizice. Ikea plănuia să lanseze serviciul de comerț online în câțiva ani, dar pandemia și închiderea magazinelor a accelerat lucrurile.