Unii șoferi pot neglija această problemă, însă legislația din România interzice conducerea unui vehicul cu parbrizul crăpat, considerându-l un element esențial pentru siguranța mașinii. Iată pașii pe care trebuie să îi urmezi atunci când observi această defecțiune și termenul în care trebuie să-l înlocuiești.
Înainte, parbrizul mașinilor era realizat din sticlă obișnuită, cu grosimi variabile. În prezent, însă, parbrizul este considerat un element esențial pentru siguranța vehiculului și este fabricat dintr-o sticlă special tratată și laminată, care oferă o rezistență mult mai mare.
Principalul beneficiu este că, atunci când se sparge, sticla nu se desprinde în fragmente periculoase pentru pasageri.
Dacă parbrizul s-a spart în urma unui incident rutier, șoferii sunt obligați să:
-anunțe poliția, dacă în accident a rezultat rănirea unei persoane;
-se prezinte la o secție de poliție pentru a raporta incidentul, dacă:
-nu au fost persoane rănite;
-în incident nu a fost implicată decât mașina cu parbrizul avariat;
-au fost implicate 3 sau mai multe vehicule;
-au fost produse daune către o terță persoană;
-să încheie o constatare amiabilă, dacă în incident a fost implicat un alt vehicul.
În plus, dacă parbrizul a fost deteriorat de o piatră aruncată de roata altui vehicul sau dacă ați descoperit parbrizul spart în parcare, este necesar să contactați poliția.
Dacă avaria parbrizului este minoră, cum ar fi un mic punct sau o fisură într-un colț al geamului, aceasta nu este considerată o problemă majoră. Totuși, dacă fisura este extinsă și afectează o porțiune semnificativă a parbrizului, atunci este necesar să înlocuiești parbrizul.
Având în vedere că este necesar un aviz pentru efectuarea reparației, șoferii au la dispoziție 30 de zile pentru a înlocui parbrizul, începând de la data eliberării documentului. De asemenea, legea prevede că orice incident rutier trebuie raportat în termen de 24 de ore. Astfel, conform legii, șoferii pot circula cu parbrizul spart timp de maxim 31 de zile, în cazul unei avarii majore.