Kaufland și Lidl se numără printre cele mai frecvente supermarketuri de români. De asemenea, în comparație cu altele, au și prețuri mult mai accesibile, dar care dintre cele două a înregistrat un profit mai mare în 2023?
Lidl s-a detașat anul trecut semnificativ de Kaufland, principalul său concurent. Cele două magazine fac parte din același grup german, Lidl&Schwarz. Anul trecut a fost al treilea consecutiv în care Lidl a raportat cea mai mare cifră de afaceri dintre retailerii alimentari din țara noastră.
Lidl a înregistrat în anul 2023 afaceri nete de 21,7 miliarde de lei, având o creștere de 17,6% față de anul anterior, potrivit datelor Ministerului de Finanțe. Prin urmare, compania rămână în continuare cel mai mare retailer pe piața comerțului alimentar din România.
Pe de cealaltă parte, Kaufland a avut în anul 2023 rulaje de 18,3 miliarde de lei, cu 14,5% mai mari față de 2022. În continuare, retailerul are un profit foarte bun, dar nu la același nivel cu Lidl.
Cu toate acestea, diferența dintre cele două mari magazine a ajuns să fie de 3,4 miliarde de lei. În anul 2020, când Lidl a devansat Kaufland, diferența era de doar 27,1 milioane de lei.
La capitolul profitabilitate, tot Lidl stă mai bine. Retailerul a raportat un plus de 2,5%, circa 1 miliard de lei, în timp ce profitul Kaufland s-a diminuat cu 2,1%, până la 884,3 milioane de lei.
Magazinele Lidl nu au fost din totdeauna ceea ce sunt astăzi. De fapt, primul magazin a apărut în anul 1930. Atunci se numea A. Lidl & Cie. și era un magazin de fructe tropicale. A fost deschis la Heilbronn, Germania, de omul de afaceri Josef Schwarz.
Mai apoi afacerea și-a schimbat numele în Lidl & Schwarz KG. A ajuns de la o afacere cu fructe tropicale la un depozit angro cu produse alimentare.
Patronul magazinului Lidl, dar și Kaufland, este Dieter Schwarz, cunoscut în prezent în mediul de afaceri ca fiind proprietarul grupului Schwarz. Ajuns la vârsta de 84 de ani, este cel mai bogat om din țara sa.
Schwarz a preluat compania de la tatăl său în anul 1977, iar de atunci a reușit să extindă compania de magazine alimentare, dar după mai multe investiții inspirate, reușind să ajungă în topul celor mai bogați oameni din lume.