Prețurile la alimente au crescut din ce în ce mai mult, iar pe lângă acestea, marile supermarketuri apelează la o metodă prin care ne fac să plătim în plus, fără să realizăm. Cum reușesc acest lucru, aflați în rândurile următoare.
Prețurile sunt aceleași, dar gramajul mult mai mic. Aceasta este metoda prin care marii retaileri ne păcălesc. Cumpărătorii dau aceeași bani pentru același produs, dar pe cantități mai mici.
Este o metodă folosită în toată lumea, în perioadele lungi de inflație, dar în unele țări, producătorii sunt obligați prin lege să scrie pe etichete că au scăzut gramajul, așa cum este și în Franța.
„Se întâmplă pentru că nu există e legislație foarte clară, se întâmplă pentru că piața este liberă. Iar foarte mult lucruri se întâmplă și la comerciant. Sunt mari retaileri care produc pâine, o gamă redusă din carne.
Lucrurile astea sunt evidente și ele trebuie să fie reglementate de lege.” a declarat Dragoș Frumosu, președintele Sindalimenta, pentru ProTv.
În Coreea de Sud, producătorii care nu respectă această regulă riscă amenzi cuprinse între 3.000 și 7.000 de dolari. Din nefericire, în țara noastră, legi precum în Franța sau Coreea de Sud nu există.
În România, conform legii, dacă producătorul trece pe ambalaj cantitatea corectă, acesta poate să modifice produsul în orice fel dorește.
În toate supermarketurile există muzică, un lucru aparent inofensiv, dar specialiștii spun că aceasta are rolul de a ne influența din punct de vedere psihic.
Potrivit expertului în psihologie și psihiatrie conf. univ. dr. Simona Trifu, există o legătură strânsă între muzică și comportamentul clienților. Se pare că ritmul de viață devine mai alert, iar oamenii au un nivel mai ridicat de stres și oboseală.
Mai mult, muzica poate influența timpul pe care clienții îl petrec la cumpărături. În cazul în care muzica este plăcută, atunci aceștia vor petrece mai mult timp la cumpărături. Vor analiza mai mult timp produsele și vor cumpăra mai multe.