O fabrică mare de origine franceză își închide producția în Polonia și se mută în România, datorită costurilor mai mici de pe piața românească. Care este acestea, aflați în rândurile următoare.
Producătorul francez de anvelope Michelin va închide fabrica din Polonia, acolo unde lucrează circa 400 de oameni, și va muta producția în România, deoarece costurile sunt mai mici pe piața românească.
Potrivit reprezentanților firmei, cei 430 de angajați din Polonia nu vor fi concediați, ci vor fi relocați către alte unități ale grupului. Gigantul francez are mai multe fabrici în Olsztyn, Polonia.
Michelin și-a început activitatea în țara noastră în anul 2021, iar de atunci se află într-o continuă expansiune. În momentul de față, are peste 4.400 de angajați, 3 fabrici, dintre care 2 la Zalău și 1 la Florești.
Începând cu anul 2018, Capitala României a devenit centru de coordonare a regiunii Europa Centrală care include 20 de țări, ia din anul 2005, țara noastră a devenit centru regional pentru operațiunile comerciale ale grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croația, Bosnia, Macedonia, Serbia și Muntenegru.
Sameday se numără printre cele mai mari firme de curierat din România. Pentru anul în curs, compania intenționează să investească circa 150 de milioane de lei în creșterea capacității de livrare prin extinderea rețelei regionale de livrare în afara casei.
Pentru a se extinde, reprezentanții Sameday anunță că au intenția de preluare a companiei de curierat Sprinter din Ungaria pentru a consolida rețeaua de puncte de livrare out of home.
„Construim o zonă de livrare unitară și fără granițe care va îmbunătăți experiența clienților și va reduce costurile de livrare pentru magazinele online din România, Ungaria și Bulgaria.
Avem un plan ambițios de a ajunge la 8.500 de puncte de livrare în regiune în acest an, iar eventuala preluare a infrastructurii Sprinter reprezintă un pas important.”, spuneLucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group.
Conform datelor, cei de la Sprinter activează pe piața locală din Ungaria de peste 25 de ani. Clienții companiei sunt, în general, magazinele online care fac livrări la domiciliul clienților lor.