Una din importantele companii low cost, Wizz Air, se pare că începe anul 2024 cu reduceri de costuri, asta însemnând și zboruri anulate. Din păcate, avem vestea momentului de la Wizz Air, oficialii anunțând că mai multe zboruri din și spre România au fost suspendate.
Wizz Air își va reduce capacitatea în întreaga rețea de la jumătatea lunii ianuarie până la jumătatea lunii martie din cauza unei probleme globale cu motoarele fabricate de Pratt & Whitney.
Citește despre: Operatorul low cost a închis o bază aeriană din România. Mai zboară doar către 5 orașe din străinătate
După cum s-a raportat în septembrie, furnizorul aerospațial și compania mamă a Pratt & Whitney, RTX, efectuează un control de calitate asupra motoarelor instalate în sute de avioane din întreaga lume, care trebuie să fie îndepărtate și examinate.
Ca urmare, Wizz Air va întrerupe temporar trei rute din fosta Iugoslavie în această perioadă de două luni, inclusiv Skopje – Luxemburg, Skopje – Bologna și Dortmund – Niš, în timp ce reducerile de frecvență vor afecta Skopje, Belgrad, Niš, Ohrid și Pristina. Singurele sale două baze din fosta Iugoslavie – Skopje și Belgrad – vor fi cele mai afectate, deoarece acestea se mândresc cu cel mai mare volum de zboruri.
Wizz Air intenționează să relocheze temporar două dintre cele șase aeronave cu baza la Skopje de la jumătatea lunii ianuarie până la jumătatea lunii martie. Acest lucru va duce la suspendarea temporară a celor două rute menționate mai sus, serviciul din Luxemburg fiind introdus abia la începutul lunii decembrie 2023.
Află despre: Aamendă importantă din partea ANPC. Ce s-a întâmplat, de fapt
În plus, peste treizeci de zboruri săptămânale au fost eliminate din rețeaua sa de la Skopje. Serviciile către Basel și Memmingen vor suferi cele mai mari reduceri de frecvență. La Belgrad, compania aeriană intenționează să își mențină întreaga rețea, dar a eliminat peste cincisprezece zboruri săptămânale în perioada afectată, una dintre cele patru aeronave urmând să fie relocată timp de două luni.
În toamna anului trecut, compania aeriană low-cost ungară Wizz Air a suspendat o parte din zborurile sale de pe aeroporturile Cluj-Napoca și Timișoara din România, iar la început de 2024 se mențin aceste suspendări.
„Conform orarului 2023-2024, zborurile din Catania (Italia), Larnaca (Cipru), Liverpool (Marea Britanie), Luqa (Malta) și Napoli (Italia) nu vor fi operate din Cluj-Napoca. În plus, de la Timișoara nu se va mai putea zbura de la Timișoara la Treviso (Italia) cu compania low-cost maghiară începând cu data indicată.”, anunțau oficialii companiei.
În afară de zborurile depe aeroporturile din București, Timișoara și Cluj, Wizz Air anunță suspendarea zborurilor de la Târgu Mureș și Craiova. În aceeași măsură, zborurile dinspre Europa spre aeroporturile românești vor fi cu frecvențe mai reduse, mai spun oficialii companiei.
Pierderea operațională de 180 de milioane de euro raportată de Wizz Air pentru trimestrul 3 din 2023/4, care s-a încheiat la 31 decembrie 2023, a fost mai mare decât pierderea de 155 de milioane de euro înregistrată în 2022. Analiștii prognozau o pierdere de 93 milioane de euro pentru compania aeriană în trimestrul analiat din 2023.
Citește și: Noi curse din România?! Care sunt destinațiile ieftine care apar în țară
Wizz Air a anunțat pierderi peste așteptări pentru al treilea trimestru al anului 2023, deoarece compania aeriană continuă să se lupte cu problemele curente legate de inspecția motoarelor, alături de suspendarea zborurilor din cauza conflictului actual din Orientul Mijlociu. Problemele care implică motoarele de pe flota sa Airbus au făcut ca transportatorul să fie nevoit să imobilizeze la sol numeroase aeronave în ultimul an.
Vezi și: Veste neașteptată despre zborurile din România, anulate din octombrie
Cu toate acestea, în ciuda pierderilor, transportatorul low-cost a înregistrat o creștere semnificativă în 2023, cu o creștere de 20% a capacității față de anul precedent și o creștere de 50% față de 2020, ceea ce îl face una dintre companiile aeriene cu cea mai rapidă creștere la nivel global. De asemenea, și-a menținut așteptările privind venitul net pentru anul fiscal 2024, după un început pozitiv al perioadei contabile pentru trimestrul 4, care se încheie în martie 2024.
Deși, în general, grupurile aeriene europene precum Ryanair, easyJet și altele au continuat să raporteze rezultate solide pe fondul creșterii cererii de călătorii, perspectivele imediate ale industriei rămân incerte din cauza instabilității geopolitice, a creșterii costurilor combustibilului și a incertitudinilor economice continue.