Mai mult ca sigur, ți s-a întâmplat și ție să ajungi la supermarket și, după ce faci cumpărăturile, să nu știi la ce casă de marcat să aștepți. Un utilizator online a dezvăluit care este linia de clienți care circulă cel mai repede. Aici ar trebui să aștepți și tu la rând, potrivit formulei matematice, pentru a nu pierde timp.
Dacă magazinul în care face cumpărăturile nu este aglomerat, nu e deloc dificil să alegi o casă de marcat unde să îți fie scanate produsele achiziționate și pe care, la final, să le plătești. Când cozile sunt mari pe fiecare culoar însă, lucrurile nu mai sunt la fel de simple.
Deși intuiția ar putea să îți sugereze să te așezi la coada unde sunt mai mulți clienți în așteptare, cu puține cumpărături, gestul în cauză este greșit. Sau, mai bine zis, contraproductiv. Asta pentru că, după câteva calcule, putem concluziona că acești clienți vor pierde cel mai mult timp la casa de marcat.
Explicația din spatele fenomenului are legătură cu timpul acordat pentru plata cumpărăturilor. De exemplu, o casă de marcat poate prezenta mai puțini clienți cu cumpărături mai multe. Produsele, în acest caz, vor fi scanate rapid și se va pierde mai puțin timp în așteptarea efectuării plăților.
Pe de altă parte, o casă de marcat ce prezintă mai mulți clienți va presupune un timp de așteptare mai lung. Indiferent de câte cumpărături au făcut, este cert că se va pierde timp prețios la achitarea produselor achiziționate din magazin. Este o formulă eficientă pentru când mergi în supermarket.
Materialul video în care a fost prezentată formula în cauză a devenit viral pe rețelele sociale. Are deja mii de vizualizări și sute de comentarii. Nu toată lumea este de acord cu această perspectivă însă, așa cum era și de așteptat de altfel.
„Trebuie să ții cont și de vârsta celor care cumpără”/ „Cel mai rapid este acolo unde nu există clienți cu pungi de depozitare”/ „Plata? Punerea în pungi este partea cea mai complicată”/ „În realitate, unde oamenii iau cel mai mult timp să pună produsele în pungi – acolo este locul de care ar trebui să te ferești”, sunt câteva dintre reacțiile utilizatorilor online.