Atunci când te decizi să petreci o seară, fie ea și romantică, la un restaurant, ar fi cazul să fii mai atent la meniu, nu de alta, dar ai putea fi păcălit. Dacă nu ți s-a întâmplat până acum așa ceva, citește mai departe și află cum um ești păcălit la restaurante, mai ales că vorbim despre detaliul din meniu care te face sa lași mai mulți bani.
Te-ai decis să îți duci partenera la un restaurant, unde să petreceți o seară în doi. Dar, deși nu ți-ai făcut un buget anume, te trezești cheltuind prea mult, și te întrebi dacă nu cumva ai cam sărit calul când ai comandat. Dar, așa cum spun unii specialiști, nu este vina ta, ci meniul restaurantelor, și se pare că a devenit o regulă generală.
Citește despre: Ce să nu comanzi niciodată într-un restaurant. Celebrul Gordon Ramsay a dat un sfat vital pentru clienți
Configurația unui meniu este concepută pentru a optimiza profitul, conform specialiștilor, care vorbesc despre cinci moduri în care restaurantele folosesc limbajul, psihologia și economia comportamentală pentru a vă deschide apetitul și a face mai mulți bani pe seama unui client. Din păcate, și până la un anumit punct este de înțeles, fiecare vrea să facă profit, prețurile din zilele noastre au crescut enorm la toate serviciile, inclusiv în restaurante.
Conform unor experți în domeniu, proprietarii de restaurante plasează în mod strategic elementele din meniul lor, ceea ce este cunoscut sub numele de teoria „punctelor de atracție”, și care derivă din efectul clasic în psihologie cunoscut sub numele de efectul de poziție în serie. Vrei să știi cum funcționează acest lucru? Citește acest articol pentru a afla cum ești păcălit la restaurante, dar și despre ingineria meniului și cum vă face să cheltuiți mai mulți bani.
Proiectarea unui meniu pentru a maximiza profiturile restaurantelor, sau pe scurt, „ingineria meniului” sau psihologia meniului, se concentrează pe modul de a crește atenția clienților prin aranjarea strategică a categoriilor de preparate în paginile meniului.
Află despre: La ce trebuie să fii atent când citeşti un meniu la un restaurant. Aşa eşti păcălit şi plăteşti mai mult pe mâncare
Ruth Alexander, prezentatoarea emisiunii „The Food Chain”, a explicat cum restaurantele folosesc limbajul, psihologia și economia comportamentală pentru a vă stimula apetitul și a face mai mulți bani. Ruth spune într-un videoclip publicat pe Instagram, „Totul într-un meniu este conceput pentru a vă face să cheltuiți mai mult„.
Ea s-a referit apoi la știința ingineriei meniului, care utilizează datele privind vânzările și costurile alimentelor pentru a stabili prețurile și a decide ce feluri de mâncare să fie evidențiate în meniu. A dezvăluit apoi cele 5 tehnici de inginerie a meniului, inclusiv încorporarea de cutii, plasarea mâncărurilor scumpe în partea superioară și altele.
„Dacă pui un fel de mâncare într-o cutie, acesta crește vânzările cu aproximativ 30%. Oamenii au tendința de a comanda primul sau ultimul lucru pe care îl văd.
Ochii multor oameni se îndreaptă inițial spre partea din dreapta sus a unui meniu – așa că acolo este locul unde restaurantele își pun felurile de mâncare vedetă, care sunt cele mai populare și profitabile”.
Cu cât descrierea este mai lungă, cu atât mai scump este felul de mâncare, a mai spus expertul, iar un alt criteriu, la fel de important, este prețul:
„Prețul întreg tinde să sugereze că ar putea fi un loc este exclusivist sau la modă, în timp ce folosirea prețurilor cu zecimale să sugereze altceva.
De asemenea, plasarea unui fel de mâncare scump în capul listei le face pe cele care urmează să pară că au un preț mai rezonabil”, a mai dezvăluit expertul.
Acum, că ai aflat cum ești păcălit la restaurante, și care este detaliul din meniu la care să fii antent, data viitoare când mergi într-un restaurant, vei știi cu exactitate ce trebuie să faci și, bineânțeles, la ce să fii atent.