O gară veche din România de peste 150 de ani va fi refăcută complet până în anul 2024, potrivit constructorilor. Pe vremuri era o emblemă a orașului din Hunedoara. Cum arată astăzi. Foto
Stația CFR Simeria era, pe vremuri, emblema orașului feroviar din Hunedoara. Până nu demult se transformase într-un loc evitat de mulți dintre românii care nu călătoreau cu trenul. În cel mai bine de un secol și jumătate de la înființarea ei, timpul și-a lăsat amprenta în mod semnificativ.
Este unul dintre cele mai vechi noduri feroviare din țara noastră, clădirea fiind considerată un fel de monument istoric al stației CFR. A fost înființată în jurul anului 1870 și supusă mai multor lucrări de restaurare în jurul anilor 1900-1901. Astăzi se află din nou în reparații.
Stația CFR Simeria a fost cuprinsă în proiectul european de modernizare a infrastructurii feroviare pe calea ferată Simeria Arad (141 kilometri). Primele lucrări de restaurare și modernizare au debutat aici în anul 2020 și ar trebui să se finalizeze în anul 2024.
Te-ar putea interesa și: CFR România, decizie radicală. Ce se va întâmpla cu Gara de Nord din București
Două treimi din lucrările proiectate au fost deja realizate, gara veche deja recăpătându-și frumusețea de altădată. Restituirea sa se face în confirmitate cu nevoile actuale, inclusiv la nivel tehnologic.
Se va monta instalație de semnalizare acustică, peronul principal va fi pavat cu ceramică. Stâlpii de iluminat de pe platforma gării vor fi refăcuți. Vechea pasarelă din stația CFR, ce a fost demolată în urmă cu doi ani de zile, este astăzi înlocuită de alta, încă nedată în folosință însă.
„Tunelul pietonal de subtraversare şi acces la linii va face legătura între clădirea de călători şi peroanele dintre liniile 2 – 3 şi 4 – 5. Legătura cu clădirea de călători se va face pe la subsolul existent în zona centrală” se arată în proiect, potrivit adevarul.ro.
Clădirea istorică de la stația CFR Simeria se întinde pe o suprafață de 4.500 de metri pătrați. Corpurile sale au intrat în lucrările de modernizare pe rând, pentru ca gara să poată să rămână funcțională. Zona principală a clădirii urmează să intre în șantier în perioada următoare, casele de bilete fiind relocate.
„Odată cu lucrările de consolidare se vor face şi lucrări de refuncţionalizare a spaţiilor: se vor amenaja spaţii pentru călători – săli de aşteptare, case de bilete, bagaje şi informaţii, grupuri sanitare cuprinzând cabine pentru persoanele cu dizabilităţi, se vor amenaja spaţii destinate închirierii lor pentru activităţi de servicii şi comerţ. La etajul unu, zona centrală, se vor amenaja spaţii pentru călători”, mai prevede proiectul.
Lucrările de restaurare și modernizare a stației CFR Simeria se ridică la o sumă de 2,6 miliarde de lei și se referă la reabilitarea a 40,88 km linie de cale ferată.