Anul trecut, edilul general al Capitalei, Nicușor Dan, anunța că se intra în linie dreaptă cu procesul de licitației pentru acordarea contractelor de reabilitare la Podul Grant, cu un cost estimat la 11,7 milioane de euro. Anul acesta, începând cu luna august erau demarate lucrările, iar astăzi am aflat de la Nicușor Dan când se va redeschide Podul Grant.
În urmă cu 44 de ani, Nicolae Ceaușescu dădea undă verde construirii unuia din cele mai importante noduri din București, în zona Giulești, și anume Podul Grant, noul pod de altfel.
Trei ani mai târziu, în 1982 avea să fie dat în folosință podul care poartă numele unui important personaj din istoria Țării Românești, britanicul Effingham Grant, un fost secretar al Consulatului Britanic la București.
Dar povestea acestui pod este și mai veche, datând din 1909, când podul consta, de fapt, dintr-un număr de patru tabliere metalice de 42 de metri.
Ulterior acesta avea să fie lungit cu alte 2 deschideri de câte 10 metri, formate din grinzi metalice. În 1929 avea să se facă prima consolidare importantă a podului, adăugându-se și podurile de cale ferată.
Și ajungem în 1979 când se lua decizia construirii podului nou, cu același nume, care și astăzi trece peste căile ferate care au nu mai puțin de 136 de metri lățime.
După ani în care s-au făcut mici lucrări de reabilitare, în acest an Nicușor Dan anunța intrarea în reparații capitale, ca urmare a deteriorării podului, într-un proiect de 11,7 milioane de euro.
Startul lucrărilor se dădea la finalul lunii august și, conform proiectului de reabiliare, Podul grant va fi în șantier timp de 24 de luni, sau cel puțin așa se precizează în proiectul de reabilitare inițiat de PMB.
Citește și: Podul Grant intră în renovare. Cum e dat peste cap traficul din București
În cursul acestei zile Nicușor Dan a vizitat șantierul, iar la finalul vizitei avea să anunțe când se va redeschide Podul Grant:
”Până acum, s-a finalizat partea de frezare a asfaltului și au fost realizate testele de rezistență a plăcii de beton. S-au efectuat două probe – una a fost în parametri, cealaltă nu – sub hidroizolaţie nu s-a găsit structura de beton, ci s-a găsit o improvizaţie, un strat de ciment de cinci centimetri care nu este suficient de bun pentru a asigura o aderenţă perfectă
Termenul asumat în urmă cu o lună, ca în martie să se reia circulația pe pod, va fi respectat. Este vorba despre lucrările de deasupra podului, care afectează traficul și circulația tramvaiului, nu și de cele pentru consolidarea pilonilor de dedesubt, care au termen primăvara lui 2025.”, a transmis Nicușor Dan pe Facebook.