IKEA, cel mai mare retailer de mobilă, a început să taie prețurile produselor comercializate, în contextul în care puterea de cumpărare a scăzut. Așadar, care sunt produsele care intră la reducere în IKEA România. Ce va fi mai ieftin în magazine.
IKEA, cel mai mare retailer de mobilă, micșorează prețurile produselor sale, în contextul economic în care ne află, adică cu o inflație în creștere care face ca portofelele să fie tot mai subțiri.
Gigantul din Suedia a deschis recent cel de-al treilea său magazin din România, la Timișoara și pregătește construcția unui nou magazin, în Iași. Grupul suedez operează acum reduceri de prețuri pentru o serie de produse, inclusiv un discount de 20% în cazul popularului său raft pentru cărți “Billy”.
„Cred că 2023 a fost anul în care am întors foaia în ceea ce privește prețurile și am început să le reducem din nou”, a declarat Jon Abrahamsson Ring, directorul general al Inter IKEA, citat de Bloomberg.
Citește și: Care este produsul alimentar cu care IKEA vrea să dea lovitura
Chiar și așa, vânzările IKEA au atins un nou record în anul fiscal 2023, la 47,6 miliarde de euro, în urcare cu 7,3% în ritm anual după ajustarea la impactul valutar, pe fondul creșterilor de preț operate anul trecut și în prima jumătate a acestui an, acestea compensând scăderea volumelor, a mai spus Jon Abrahamsson Ring.
De asemenea, șeful Inter IKEA a spus că vânzările sunt afectate nu doar de competiția în creștere între companii, ci și din cauză că portofelele consumatorilor “devin mai subțiri”, precizând modul în care criza actuală a costului vieții continuă să influențeze negativ cererea la nivel global.
Astfel, retailerul suedez a majorat prețurile pentru francizați la începutul lui 2023, pe fondul creșterii vertiginoase a costurilor în lanțul propriu de aprovizionare. Însă, din luna mai, această presiune a scăzut, pentru că „prețurile materiilor prime, costurile de transport merg în direcția corectă”, mai anunță Jon Abrahamsson Ring.
În plus, IKEA a continuat să dezvolte formate mici de magazine, adăugând peste 70 de unități rețelei sale globale. De asemenea, a intrat pe o nouă piață în America de Sud, deschizând un magazin în Columbia.
Citește și: Din ce sunt făcute celebrele chiftele de la IKEA
Nu în ultimul rând, în 2022, IKEA anunța că va investi 3 miliarde de euro pentru dezvoltarea și extinderea rețelei de magazine până la finele acestui an, inclusiv în România.
O mare parte din sumă va fi folosită pentru transformarea magazinelor existente de la periferiile orașelor, astfel încât acestea să poată fi utilizate și ca centre de distribuție pentru clienții care cumpără online.