În contextul economic actual, care nu este unul prea fericit, atât din cauza scumpirilor, precum și a războiului de la granițe, există și companii care prosperă. Așadar, care este gigantul din România care va depăși granițele țării. Tocmai a deschis primul magazin în Moldova.
Există companii care fac afaceri bune în aceste perioade tulburi din punct de vedere economic și geopolitic. Una dintre acestea este și Lensa.
Astfel, retailerul român de optică Lensa și-a extins activitatea și în Republica Moldova, deschizând un showroom la Chișinău, în urma unei investiții de aproximativ 140.000 de euro.
În țara noastră, în primul trimestru din acest an, Lensa a deschis 9 magazine în Sibiu, București, două, Râmnicu Vâlcea, Slatina, Craiova, Ploiești, Sfântu Gheorghe și Bârlad. Astfel, a depățit planurile de extindere pe care și le propusese.
Investiția totală în extinderea rețelei de magazine în perioada ianuarie – aprilie 2023 a costat puțin peste 1 milion de euro, în timp ce numărul de salariați a crescut la 500 de persoane la nivelul lunii aprilie 2023.
Lensa este un brand românesc pus pe picioare de omul e afaceri Daniel Crăciun. Acum, compania deține 57 de magazine în 30 de orașe din țară, acesta fiind: București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Constanța, Craiova, Brașov, Galați, Pitești, Ploiești, Sibiu, Târgu Mureș, Arad, Oradea, Bacău, Brăila, Buzău, Suceava, Târgoviște, Baia Mare, Râmnicu Vâlcea, Balotești, Slatina, Sfântu Gheorghe, Bârlad, Satu Mare, Turnu Severin, Voluntari, Zalău, Roman și un magazin în Chișinău, Republica Moldova.
Compania Lensa vinde online și offline ochelari, de vedere, de soare, sport și pentru calculator, lentile și soluții, precum și accesorii.
De asemenea, Lensa a avut în 2022 o cifră de afaceri de 133.199.440 lei, mai mare cu 68%, comparat cu anul 2021. Compania a avut un profit de 4.030.485 lei, mai mare cu 45% față de anul de dinainte.
”Prima tentativă a fost partea de web development. La 16 ani am urmat un curs și am învățat să fac site-uri. Deci, la 16 ani, am început oficial în zona de antreprenoriat. La 18 ani și o săptămână am deschis prima companie și, de atunci până la Lensa, în 2013, am eșuat de șase ori, sau aș putea spune că am învățat din șase business-uri.
Am început web development, web design, după care m-am dus pe zona de covrigării, am avut zonă, după aia, de panificație, după care m-am ocupat cu piese auto, produse naturiste, Plafar, și ultimul a fost cu bijuterii cu cristale Swarovski”, spunea Daniel Crăciun.