Continuă căutările submarinului dispărut în Atlantic, la bordul căruia se află cinci pasageri care mergeau să viziteze epava Titanicului. Echipe de salvatori din Statele Unite, Canada și Franța sunt într-o cursă contracronometru pentru a găsi Titanul, înainte ca rezervele de oxigen de la bord să se epuizeze. La patru zile de la dispariție, noi detalii cutremurătoare ies la iveală. Ce probleme grave ar avea nava.
Submersibilul Titan, în valoare de 23.000 de lire, a plecat spre Titanic în dimineața zilei de duminică, 18 martie, cu CEO-ul OceanGate, Stockton Rush, la bord. La aproximativ o oră și 45 de minute de la începutul călătoriei, echipajul de pe nava de suprafață a pierdut contactul cu Titanul.
Și de atunci, submersibilul nu a mai fost localizat sau auzit. În cursul zilei de luni, Garda de Coastă a SUA a început căutările moment în care oficialii au estimat că submersibilul mai avea aproximativ 70 până la 96 de ore de oxigen, ceea ce ar însemna suficient pentru ca membrii echipajului să reziste până joi după-amiază cel târziu, ora de Est.
În timp ce echipele caută submersibilul dispărut în Atlantic, un bărbat care a efectuat patru scufundări cu compania OceanGate, care se ocupă de submarin, își împărtășește povestea.
Mike Reiss a rememorat experiența sa în timpul a patru dintre cele 10 ore de scufundare, în cadrul unui interviu acordat ABC News. Acesta a povestit că submersibilul său a pierdut contactul cu nava-gazdă în toate cele patru scufundări de 10 ore, inclusiv atunci când s-a deplasat pe Titanic.
”Am făcut patru scufundări diferite cu compania, una la Titanic și trei în afara orașului New York, iar comunicarea s-a pierdut, cel puțin pentru scurt timp, de fiecare dată. Părea pur și simplu înglobat în sistem. Nu dau vina pe submarin la fel de mult cum dau vina pe apa adâncă, dar l-ai pierde întotdeauna și apoi ai reveni”, a spus bărbatul, scriitor și producător pentru ”The Simpsons”.
Fără GPS, Reiss a spus că echipajul său a avut nevoie de trei ore pentru a găsi Titanicul, deși a aterizat la doar 500 de metri de navă.
De asemenea, el a dezvăluit faptul că a semnat ”o declarație de renunțare care menționează moartea de trei ori pe prima pagină” înainte de a efectua scufundarea. Acesta era conștient că există posibilitatea să moară în timpul scufundării spre Titanic.
”A fost o scufundare pe care am făcut-o, de îndată ce comunicarea a încetat, ne-am întors imediat la suprafață. Ne-am dus să vedem un U-boat chiar în largul țărmului New York-ului. L-am văzut pentru o secundă și au spus: ”Ne întoarcem sus, nu ar trebui să fim aici jos” (..)
”Întotdeauna ai în minte că acest lucru este periculos și că orice mică problemă se va transforma într-o catastrofă majoră”, a mai spus Reiss.