Paznicii centrului comercial Lidl de pe Bulevardul Uverturii au blocat, vineri, roata de la mașina unui bărbat în vârstă care suferea de handicap locomotor. Clientul ar fi încălcat regulamentul intern al magazinului.
Imaginile cu roata blocată au fost publicate de un martor pe Facebook și au fost preluate de zeci de utilizatori ai rețelei sociale iar cazul a fost prezentat pe larg de presa din București.
„Bătrânul a parcat lângă spaţiul special amenajat pentru persoane cu handicap fără a bloca accesul în magazin
sau a circulaţiei, a parcat în acel loc pentru că spaţiile pentru persoane cu handicap aveau accesul blocat cu
lanţuri şi piloni de plastic. Reprezentaţii firmei de pază SGG l-au văzut când a parcat, l-au lăsat să intre în
magazin, după care i-au blocat roata stânga-faţă. La ieşire i-au solicitat sa plătească 100 RON taxa de deblocare”,
a scris martorul pe Facook, mesaj la care a atașat câteva fotografii cu mașina blocată în parcarea Lidl.
La ieșirea din magazin, bătrânul a observat roata blocată și le-a explicat reprezentaților firmei de pază SGG Security că nu are suficienți bani la el ca să achite o asemenea amendă. Paznicii au plecat, a continuat să povestească bărbatul care a asistat la întreaga scenă: „Au venit doua echipaje de poliţie care au aşteptat aproape o oră pe cei de la SGG care au declarat ulterior foarte relaxaţi că este parcarea privată a Lidl şi că bătrânul a parcat într-un loc interzis, că nu e problema lor că spaţiile pentru persoane cu handicap sunt blocate cu lanţ şi că bătrânul trebuie sa plătească. Trei poliţişti s-au umilit timp de aproape încă o oră în faţa unui paznic de la SGG, rugându-l să deblocheze roata bătrânului”.
Martorul povestește că mai mulți clienți care au asistat la întreaga scenă ar fi strâns bani ca să-l poată ajuta pe bătrân.
Într-un comunicat, reprezentanții centrului Lidl au transmis, în cele din urmă, că le pare rău pentru situația creată și au explicat că ar fi vorba de un caz izolat: „Ne cerem scuze şi vom lua măsuri imediate pentru remedierea acestei
situaţii. Este un caz izolat şi facem tot ce ne stă în putinţă să rămână aşa”.
Administratorii magazinului au spus că vor revizui regulile pentru firma de pază angajată să aibă grijă de parcarea Lidl. De asemenea, au explicat situația locurilor de parcare pentru persoanele cu dizabilități: sunt alocate mai multe astfel de spații pentru ca persoanele cu diverse forme de handicap să-și poată parca autoturismele, dar acestea sunt prevăzute cu un lanț astfel încât să nu fie ocupate de alți clienți care nu au astfel de probleme.
„Pentru a descuraja ocuparea acestora într-un mod abuziv de persoane cărora nu li se adresează, există
în prezent acest sistem cu lanţuri de prindere, care poate fi înlăturat cu uşurinţă la nevoie. Am introdus această
soluţie tocmai ca urmare a sesizărilor repetate ale clienţilor noştri cu privire la faptul că, de multe ori, locurile
sunt ocupate de cei cărora nu li se cuvin, iar clienţii care au nevoie de ele nu le pot folosi”, au mai scris reprezentanții Lidl în comunicatul transmis presei.