Vești bune! Lucian Bode, Ministrul Transporturilor, a anunțat în debutul ședinței de guvern că, începând de luni, se deschide circulației publice și lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva. Cu toate acestea, circulația pe autostradă se va efectua cu restricții de viteză și de tonaj.
„Azi, CNAIR va da în trafic cei 21 de kilometri din lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, porțiunea dintre Ilia și Holdea”, a anunțat ministrul Transporturilor.
Restricția de viteză pe Lotul 3 va avea va fi de 80 km/h, iar de tonaj – de 7,5 tone. Ministrul Transporturilor a mai precizat că pentru acest lot ministrul s-a semnat și contractul de deszăpezire.
„Am preluat un contract reziliat iar din 4 noiembrie și până astăzi am făcut 3 expertize, am contractat lucrările la podul peste Mureș, am recepționat breteaua Holdea, iar astăzi dăm în trafic acest tronson cu restricții de 80 de km/h și 7,5 tone. Avem și contract de deszăpezire”.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor
Lucian Bode a mai explicat și care este stadiul lotului 2, unde sunt ultimii 13,6 kilometri din austrostrada care al lega Sibiul de Nădlac.
„Între Sibiu și Nădlac se circulă pe autostradă cu excepția celor 13,6 km. Pe acest lot suntem în licitație se răspunde la clarificări în acest moment”, a mai spus Lucian Bode.
Reamintim că, contractul pentru costrucția tronsonului de autostradă între Ilia și Holdea a fost reziliat la finalul lunii august, deși compania realizase 99% din lucrări. Ca să nu rupă contractul, șefii din transporturi au cerut extinderea garanției pentru toți cei 21 de kilometri de șosea de mare viteză la 10 ani, lucru care nu a fost acceptat de constructor.
Ministerul Transporturilor a invocat aici calitatea proastă a lucrărilor. Ca și răspuns, spaniolii au precizat că lucrările sunt conforme, iar cei 21 de kilometri de autostradă pot fi deschiși traficului, dovadă fiind faptul că au fost acceptate de CNAIR care le-a achitat 94% din valoarea contractului de aproape 580 de milioane de lei.
Odată însă cu rezilierea contractului, Compania de Drumuri a renunțat și la garanția de patru ani oferită de constructor. CNAIR a executat scrisoarea de garanție depusă de constructor și i-a aplicat penalități, întocmai pentru a face rost de bani pentru lucrările de reparații.
De menționat este și faptul că, pentru porțiunea de 13 km din lotul doi, lucrurile se complică, secțiunea E din Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva fiind considerată cel mai complicat sector al autostrăzii din Vestul țării. Cauza? Cei, 2,13 km de tuneluri forate.
Prețul pentru construcția celor 9,13Km rămași din Austrada Lugoj-Deva și a celor 2,13 kilometri de ecoducte pentru trecerea carnivorelor mari va fi de aproximativ 300 de milioane de euro. Asociația Pro Infrastructura susține însă că lucrările nu vor putea fi finalizate până mai devreme de anul 2023.