Vești importante pentru elevii de liceu din România. O nouă disciplină apare în planurile-cadru pentru liceu, iar aceasta ar urma să fie alternativa la ora de Religie. În ce condiții se va studia această materie. Mai multe detalii, în rândurile de mai jos.
Potrivit unui document draft publicat de edupedu.ro, o nouă disciplină apare în planurile-cadru pentru liceu. Este vorba despre o materie pe care elevii o vor studia dacă nu participă la orele de Religie.
Este vorba despre materia „Perspective globale”, iar toți școlarii, indiferent de profil și specializare, cu excepția celor din învățământul teologic, o vor studia.
Alternativa la materia Religie „se adresează elevilor care nu participă la orele de Educație religioasă”, conform indicațiilor din documentul citat. Tinerii ar urma să studieze la această disciplină „tradițiile diverse de pe glob, elemente de cultură și civilizație pornind de la situația globală actuală”, după cum au transmis cei de la Ministerul Educației.
„Ora se organizează în paralel cu ora de religie – de aceea, nu schimbă totalul orelor din CDEOȘ și nici pe cel general”. CDEOȘ înseamnă Curriculum la Decizia Elevilor din Oferta Școlii, fiind un concept nou introdus de proiectul Legii învățământului preuniversitar, care înlocuiește vechiul Curriculum la Decizia Școlii (CDȘ).
Important! Acesta este un document în lucru și poate suferi modificări până la publicarea în Monitorul Oficial.
Religia este singura disciplină, în afară de Limba și literatura Română și Matematică, care se studiază în toți anii de școală, indiferent de profil, specializare sau ciclu de învățământ.
Ba mai mult, recent, această materie a fost votată de parlamentarii din Comisia pentru învățământ a Camerei Deputaților drept disciplină opțională la Bacalaureatul organizat după noua lege a educației, aflată în stadiu de proiect, dezbătută în Legislativ. Astfel, Religia va putea fi a doua probă scrisă pentru elevi, pe lângă istorie, la examenul maturității.
Cultele religioase cer ca disciplina religie să nu fie o materie discriminată în trunchiul comun, adică al disciplinelor obligatorii, și școlarii să poată opta pentru ea așa cum aleg dintre alte materii.