Șoferii vor putea circula în curând pe autostrada spectaculoasă care apare în România. CNAIR anunță că au semant contractul cu o companie din Austria care și-a asumat proiectul în premieră pe plan local. Citește mai departe și află cum va arăta și unde va fi construită.
CNAIR anunță semnarea unui contract de construcție a unei autostrade în premieră în România. Este vorba de compania Porr România, o subsidiară a companiei cu același nume din Austria.
Compania a fost însărcinată de CNAIR să proiecteze și să construiască autostrada Sibiu-Pitești, secțiunea 4, între Tigveni-Curtea de Argeș.
Vezi și: Autostrada din România care va avea 3 benzi. Anunțul major, de când va fi lărgită
Conform proiectului, tronsonul va avea o lungime de 9,86 km,și va include un tunel de 1,35 km. Valoarea totală a contractului este de 311 milioane de euro, iar perioada de construcție a fost programată pentru 60 de luni.
„Proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești este o secțiune importantă a Coridorului IV Pan-European. Suntem mândri să ne asumăm un alt segment cheie al acestei axe de transport.
PORR este deja responsabilă pentru proiectarea și construcția lotului 1, o porțiune de 13,7 km între Sibiu-Boița. Aproximativ 60% din acest proiect a fost deja finalizat.
Vedem lotul 4 ca pe un tronson deosebit de interesant”, a declarat Karl-Heinz Strauss, CEO al Porr.
Proiectul este unul ambițios, air tronsonul de autostradă de 9,86 km are mai multe structuri civile dificile, inclusiv douăsprezece poduri și pasaje superioare, precum și viaducte cu o lungime medie de 230 m, spune constructorul austriac.
Cel mai lung viaduct are o lungime de 630 m. În plus, sunt planificate două pasaje supraterane de autostradă și o intersecție în Tigveni. În calitate de antreprenor principal, PORR va construi „primul tunel dublu de autostradă din țară, folosind o metodă de construcție subterană”, se mai arată în comunicatul emis de compania din Austria.
Tunelul va fi format din două galerii care vor fi legate între ele prin trei pasaje. Structura de 1,35 km, care va trece prin Muntele Momaia din județul Argeș, va fi o completare esențială a infrastructurii rutiere existente.
Autostrada Sibiu-Pitești are o lungime totală de 123 km, împărțită în cinci loturi. Importanța pentru infrastructura rutieră din România constă în faptul că este cea mai scurtă legătură între vestul și sud-estul țării.
De asemenea, este prima autostradă din România care traversează Munții Carpați. „PORR joacă un rol cheie în conectarea zonei central-vestice a acestei țări cu rețeaua rutieră europeană„, spune Strauss.