Directorul General al CFR Călători, Traian Preoteasa, intervine cu precizări după ce, sâmbătă seară, 25 martie, un tren de călători care se afla în staţia Galaţi, în aşteptarea formării garniturii pentru ruta Galaţi-Mărăşeşti, a fost lovit de locomotiva care urma să tracteze garnitura. Din cauza impactului extrem de puternic, vagonul s-a deformat şi s-a deplasat aproximativ 80 de metri. Din păcate, șefa de tren, o femeie de 53 de ani, a decedat la spital.
Autoritățile din Galați au stabilit, după ancheta preliminară, că acul vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h, iar din declaraţia mecanicului a reieșit că vagonul s-a accelerat brusc, acesta încercând acţioneze sistemul de frânare, dar fără succes.
„S-a efectuat cercetarea la faţa locului de către poliţiştii din cadrul Secţiei Regionale de Poliţie Transporturi Galaţi, iar din verificările preliminare s-a stabilit că acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziţia 75 km/h. Din declaraţia mecanicului reiese că locomotiva s-a accelerat brusc şi că a încercat să acţioneze sistemul de frânare, dar acesta nu a mai frânat”, a detaliat IPJ Galați.
În legătură cu accidentul feroviar grav petrecut în data de 25.03.2023, în stația Galați, la formarea trenului R 7576, care s-a soldat cu decesul unui angajat și rănirea altor trei persoane, directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, susține că își va asuma acțiunea sau inacțiunea oricărui subltern, constatată de către organele de cercetare și care ar fi putut duce la evitarea acestei drame ce a cauzat moartea femeii de 53 de ani.
Între timp, conducerea CFR Călători a declarat duminică, 26 martie, că acceptă să își asume responsabilitatea pentru neglijența angajaților companiei, dar nu și subfinanțarea sistemului feroviar din România de după Revoluție.
„Îmi voi asuma acțiunea sau inacțiunea oricărui angajat al CFR Călători, constatată de către organele de cercetare și care ar fi putut duce la evitarea acestei drame ce a cauzat decesul colegei noastre. Nu îmi pot asuma însă subfinanțarea cronică a sistemului feroviar din ultimii 30 de ani!”, a explicat Traian Preoteasa. Directorul a mai spus că este „profund îndurerat” și că transmite „condoleanțe familiei îndoliate și întregul sprijin necesar în aceste momente de grea cumpănă”.
Ieri seară, la ora 19,19, un vagon de călători etajat, care se afla garat la linia nr. 4 din Staţia CF Galaţi, în aşteptarea formării garniturii trenului pentru ruta Galaţi – Mărăşeşti, a fost lovit frontal de locomotiva care urma să tracteze garnitura, condusă de mecanicul de serviciu, un bărbat cu vârsta de 49 ani, din municipiul Tecuci. Coliziunea a deformat vagonul, provocând deplasarea acestuia cu circa 80 de metri.
În momentul producerii impactului feroviar, în vagonul de călători se afla partida trenului, formată din şeful de tren, o femeie de 53 de ani, conductorul de tren, un bărbat cu vârsta de 47 de ani, dar şi un călător (53 de ani) din comuna Piscu, judeţul Galaţi. Victimele au ajuns la spital, dar pentru una dintre ele nu s-a mai putut face nimic, declarându-se decesul.