Cei care au urmărit imagini de la accidentul în lanț din Ungaria, soldat cu un mort și zeci de răniți, au putut vedea praful care se afla în atmosferă la acel moment. Totul amintea de o furtună în deșert, nicidecum de un fenomen care să fi avut loc în Ungaria. Cum s-a produs de fapt furtuna de nisip din Ungaria.
Un climatolog din România a făcut dezvăluiri despre furtuna de nisip din cauza căreia s-a produs carambolul din Ungaria. Printre cei 39 de răniți în accident sunt și 3 români.
Un șofer de TIR din Gorj se află printre cei cinci români implicați în carambolul de pe autostrada M1 din Ungaria. Șoferul a anunțat pe Facebook că se află în stare bună, însă a văzut moartea cu ochii.
Un alt român rănit în accidentul din Ungaria se află însă pe patul de spital. Singura victimă decedată este trupul neînsuflețit al unui bărbat de 44 de ani care a fost găsit sub o mașină care a ars după impact.
Dintre răniți, 10 au fost copii, iar accidentul a avut loc după ce un șofer de camion, orbit preţ de câteva momente de praful dens adus de o furtună de nisip, a intrat pe contrasens.
„Cea mai bună explicație este cea legată de prezența ciclonului. O furtună care s-a format pe Atlantic, apoi s-a deplasat peste Europa şi este în continuare în evoluție, dar acum nu ne mai afectează pe noi foarte mult.
Acest ciclon a adus cu sine vânt foarte intens. Dacă ne uităm la inclusiv la avertizările care au fost date de serviciu meteorologic în Ungaria, ele au fost pentru vânt intens, deci au fost avertizări de cod portocaliu pentru vânt foarte intens.
Peste 100 km/h a fost recordul înregistrat la o stație din Ungaria și e posibil să fie vântul cel mai intens înregistrat vreodată în Ungaria, iar vântul foarte intens a fost asociat cu această furtună, undeva la 120 km a fost raportat și în Marea Britanie.
Problema cea mai mare nu este legată de prognoza acestui fenomen, pentru că el a fost prognozat și avertizat, ci de interacțiunea cu solul.
Practic în zona respectivă probabil că au fost făcute lucrări agricole, a fost o zonă în care nu a plouat de ceva vreme, solul a fost foarte uscat și, atunci, odată ce acest vânt pătrunde în zona cu sol uscat ridică de la suprafață praful care este foarte fin și în felul acesta rămâne în suspensie în atmosferă.
Atunci se reduce substanțial vizibilitatea până aproape de zero și evident are un impact foarte mare asupra traficului”, a explicat Bogdan Antonescu, expert în fenomene meteo extreme la Antena 3.