Herbalife este una dintre cele mai mari companii din lume care funcționează în format MLM (Multi Level Marketing), dar se pare că-și înșeală clienții.
Nu este prima oară când Herbalife ajunge în vizorul unei investigații de amploare, dar niciodată nu a fost penalizată atât de tare. Cea mai recentă amendă de care ”s-a bucurat” gigantul a constat într-o avere de 200 de milioane de dolari. În contextul în care compania este activă în mai multe colțuri ale mapamondului, inclusiv în România, nu ar trebui să vină ca o surpriză faptul că știrea a devenit imediat virală.
Acuzele de înşelătorie se bazează pe plângerile distribuitorilor recrutaţi pe bandă rulantă cu promisiunea unor câştiguri fabuloase în urma vânzărilor reţelei ce urma să fie construite de fiecare. În realitate, majoritatea dintre ei au renunțat însă, pe măsură ce îşi dădeau seama că nu pot aduce noi adepţi în sistemul multilevel marketing. Totodată, în afara amenzii de 200 milioane dolari, compania va trebui să despăgubească clienţii pentru pierderile suferite în urma acestor practici înşelătoare, se arată în Jurnalul Giurgiuvean.
Amenda primită de Herbalife a venit de la Comisia Federală de Comerț din Statele Unite ale Americii sau FCC. Compania a decis să plătească această valoare deloc neglijabilă în urma unei negocieri cu oficialii administrației americane, cu scopul închiderii investigației și, implicit, a descoperirii altor nereguli. În contextul în care s-a mai zvonit în trecut că întreaga funcționare a Herbalife este o schemă piramidală, nu și-ar fi dorit nimeni ca gigantul să riște să fie închis.
Produsele Herbalife sunt cunoscute la nivel global mai ales pentru faptul că favorizează slăbitul, dar medicii nu sunt foarte încântați de particularitățile ”minune”. „Conţinutul ridicat de substanţe chimice, unele cancerigene, dar şi faptul că rezultatele nu sunt aproape niciodată cele scontate, nu fac decât să distrugă, încet, dar sigur, organismul. Nu există produse miraculoase, nu există soluţii de pierdere în greutate sau de dobândire de masă musculară fără eforturi. Pe de altă parte, nu există remedii garantate pentru afecţiuni cărora nici medicina modernă nu le-a găsit soluţii. De aceea, sfatul nostru este ca oamenii să fie mult mai atenţi la aceste tipuri de produse, pentru că, dincolo de orice, comercianţii nu sunt decât nişte şarlatani, care profită de pe urma disperării unor persoane”, au explicat medicii citați de publicația menționată mai sus.