Ce se întâmplă cu Lidl România? O amendă de 50.000 de lei, dată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor celebrului lanț de magazine, a fost anulată de Judecătoria Reghin, după ce compania de retail a contestat în instanță o parte a unui proces-verbal întocmit de ANPC. Totuși, sentința nu este definitivă.
Un control realizat de inspectorii de la Protecția Consumatorului la un magazin Lidl din Reghin s-a finalizat cu o amendă de 94.000 de lei. Pentru o parte din sumă (44.000 de lei), retailerul și-a asumat vina, dar restul procesului-verbal de contravenție, care vizează sancțiuni de 50.000 de lei, a fost contestat în instanță.
În procesul de la Judecătoria Reghin, celebrul lanț de supermarketuri a susținut că sancțiunile ANPC au fost date pentru următoarele nereguli:
Potrivit Lidl, „comportamentul său de utiliza sintagma stoc limitat nu este unul înșelător, iar modalitatea de comercializare a produsului bere Skol în ambalaj colectiv 5+1 gratis este modalitatea producătorului de a-și comercializa bunul, produsul fiind oferit spre vânzare în forma de ambalare aleasă de producător”.
Cât despre prețul berii Peroni, 3+1 gratis, despre care ANPC a spus că prețul afișat este cu 25 de bani mai mic decât cel real, Lidl susține că prețul afișat este cel corect.
Judecătorii din Reghin au admis cererea Lidl, anulând procesul-verbal pentru toate cele trei capete de acuzare. În privința berii Peroni, autoritățile locale au concluzionat că prețul a fost corect calculat.
Referitor la Berea Skol, vândută în pachet de 5+1, instanța de judecată a stabilit că apărarea companiei de retail este corectă, iar „comercializarea produsului bere Skol în ambalaj colectiv 5+1 gratis este modalitatea producătorului de a-și promova bunul, produsul fiind oferit spre vânzare în forma de ambalare aleasă de producător”.
La acuzațiile ANPC pentru eticheta „Stoc Limitat”, Judecătoria din Reghin a admis că, în cazul unui consumator mediu (rezonabil informat, atent și precaut), „evidenţierea preţului pe 1/3 din pagină, în parte de jos, în contextul ofertei de stoc limitat este de natură a sugera disponibilitatea în magazin, într-o anumită perioadă a acelui produs, la preţul afişat şi nu un preţ mai atractiv decât preţul uzitat în restul perioadei în care acesta se comercializează”.
Prin urmare, a fost anulată amenda de 50.000 de lei primită de Lidl pentru „practici comerciale înșelătoare”. Sentința nu este definitivă, ea putând fi atacată cu apel.