Având în vedere numărul mare de accidente rutiere, inspectorii RAR au decis să iasă în stradă. Conform datelor preliminare, cel puțin 37.000 de autovehicule au fost inspectate. La multe dintre inspecții au fost descoperite găselnițele periculoase pe care șoferii din România le folosesc. Pe lângă amenzile date, riscul unor accidente dramatice, în acest caz, spune RAR, este unul extrem de mare.
Un număr din ce în ce mai mare de șoferi au fost depistați de inspectorii RAR, circulând pe șosele cu adevărate bombe pe patru roți. Cele mai recente postări pe Facebook au readus în discuție genul acesta de practici, mai exact găselnițele pe care șoferii din România le folosesc, atunci când decid să circule pe șosele.
RAR scrie pe Facebook despre un șofer tulcean care s-a dus la inspecție. La inspectarea mașinii s-au descoperit „ arcuri elicoidale împănate cu bucăți de cașcaval.”, spune RAR:
„La o primă vedere, ar putea părea că în fotografii sunt arcuri elicoidale `împănate`cu bucăți de cașcaval. De fapt, vedem rețeta perfectă prin care proprietarul unui vehicul și-a pus în pericol propria siguranță, dar și pe a celorlalți participanți la trafic.
Acest vehicul s-a prezentat la RAR Tulcea pentru redobândirea certificatului de îmnatriculare, reținut în urma unui control în trafic. Verificând mașina, colegii noștri au observat bucățile de cauciuc dur introduse între spirele unuia dintre arcurile suspensiei.
În opinia proprietarului vehiculului, această improvizație ar fi trebuit să suplinească rolul arcului rupt și să ofere același răspuns al suspensiei în cazul unei situații de urgență.”, scriu cei de la RAR pe Facebook.
Într-un alt comunicat, publicat pe site-ul RAR, aflăm că cel puțin 80% din mașinile verificate, în București și județul Ilfov, au fost descoperite cu probleme sau improvizații. Acestea au apărut ca urmare a deciziei șoferilor de a-și repara singuri mașinile, folosindu-se de improvizații. Găselnițele periculoase pe care șoferii le folosesc pun în pericol atât șoferul cât și ceilalți participanți.
„Precizez că este foarte important ca inspecția tehnică periodică să nu fie considerată ca o primă verificare de mentenanță a vehicului și acesta să fie supus unei verificări înainte de a se prezenta în cadrul stațiilor de inspecție tehnică periodică, iar reparațiile ulterioare să se realizeze în cazul atelierelor de reparații autorizate de către rar.”, spune Claudiu Mija – șef departamentul ITP – RAR, conform Digi24.
Deși este cunoscută inventivitatea românului, când vine vorba de mașină ar trebui să se renunțe la ea. Nu numai că-și vor pune în pericol propria viață, dar se pot genera adevărate drame pe șosele, dacă se folosesc astfel de improvizații. Așadar, mare atenție! Dacă știți că mașina pesonală are nevoie de reparații, mai bine apelați la mecanicii autorizați.