Pandemia a schimbat și modul în care se lucrează, iar mulți au început să își deschidă și afaceri pe cont propriu. Afaceri mici, pe care le-au dezvoltat însă, pe parcurs. Este și povestea Ioanei Anuței, românca creativă care a făcut bani chiar din propriul apartament. Aceasta a ajuns să își dezvolte propria afacere, care merge tot mai bine. Iată despre ce anume este vorba!
Ioana Anuței a dat lovitura cu o afacere simplă. Ea a ajuns la această performanță confecționând lumânări parfumate chiar în propriul apartament. Lumânările sunt însoțite și de câte un mesaj, iar asta i-a atras pe mulți cumpărători, de-a lungul timpului.
Tânăra este pasionată de lumânări parfumate și așa a decis că i-ar prinde bine să pornească chiar o afacere în acest sens. Ea confecționează lumânări, care au și anumite mesaje, iar în decembrie 2021 a vândut nu mai puțin de 2.000 de lumânări, cu prețuri între 50 și 100 de lei.
„Mie mi-au plăcut dintotdeauna lumânările parfumate, dar momentul definitoriu a fost când am descoperit o lumânare de soia de la Guerlain.
Am încercat să-i reproduc aroma, am căutat tutoriale, am văzut notele pe care le conţine, am comandat materialele de care credeam că am nevoie pentru a face lumânări parfumate – uleiuri parfumate, fitiluri şi un termometru de gătit. Din prima serie, am păstrat eu o lumânare, iar pe celelalte le-am făcut cadou“, a povestit Ioana Anuței, potrivit Ziarului Financiar.
Inițial, aceasta a investit 2.500 de lei, însă cu trecerea timpului, investiția s-a ridicat la 3.000 de euro. Tânăra a declarat că atelierul pentru lumânări a rămas tot în apartamentul unde totul a început, iar ea s-a mutat în altă parte.
„Atelierul a rămas în apartamentul în care locuiam, iar eu m-am mutat. Am investit pe parcurs undeva la 2.000-3.000 de euro. Ca vânzări, luna decembrie a fost cea mai bună, am vândut circa 2.000 de lumânări, preţul fiind cuprins între 50 şi 100 de lei. Am avut şi multe comenzi corporate“, a mai adăugat Ioana Anuței.
Momentan, în perioadele aglomerate, Ioana Anuței se mai bazează pe ajutorul familiei sau al prietenilor, însă pe viitor, tânăra se gândește să aibă și angajați.
„Vânzările se fac doar online deocamdată, pe Instagram, Facebook şi pe site, dar primim şi vizite în atelier de la cei care vor să miroasă lumânările înainte să cumpere. Şi timingul cred că a ţinut cu noi, pentru că am observat că pandemia a mutat mulţi clienţi în mediul online”, a mai declarat aceasta.