Nu trebuie neapărat să fii fan Beatles ca să recunoști titluri precum „Yellow Submarine”, „Don’t let me down” sau celebrul logo al trupei.
Logo-ul care conținea un „T” mai mare a devenit faimos și recognoscibil în primii ani de activitate ai grupului. Acesta a împodobit toba mare a lui Ringo Starr din 1963 și de atunci există ca marcă oficială a Beatles, înregistrată ca marcă comercială de Apple Corps în anii 1990. Dar a cui a fost ideea logo-ului?
Pentru a afla răspunsul la această întrebare, trebuie să ne întoarcem în Londra anilor ’50. În acea vreme, Ivor Arbiter deschidea primul magazin de muzică, destinat în exclusivitate tobelor. Outlet-ul creat după model american se numea Drum City și în timp a devenit popular printre toboșarii de jazz.
De asemenea, era locul de unde The Beatles își cumpărau o mare parte din echipament în 1963.
Logo-ul trupei a apărut aproape în urma unui accident. În aprilie 1963, Ringo și Brian Epstein au mers la Drum City pentru a căuta un înlocuitor pentru setul de tobe. Ringo Starr pusese ochii pe un set Ludwig, pe care a reușit să-l dea la schimb, după lungi negocieri, pe setul lui cel vechi.
Arbiter i-a spus lui Epstein că dorea ca numele Ludwig să apară pe toba mare, deoarece începuse recent o afacere de distribuție cu compania. Epstein a fost de acord, dar a cerut și numele The Beatles.
Pe loc, Arbiter a creat faimosul logo cu „T” special, schițându-l în grabă pe o bucată de hârtie. Diferența de dimensiune a fontului literelor „B” și „T” a fost una intenționată, care să accentueze cuvântul „beat” din numele trupei.
Magazinul Drum City a fost răsplătit cu cinci lire pentru designul logo-ului, pictat pe tobă de Eddie Stokes și care avea să devină atât de cunoscut peste ani.