Liceenii care au ratat prima sesiune din cadrul examenelor de Bacalaureat au ocazia să își adune cunoștințele și să dea tot ce au mai bun. Elevii care au terminat clasa a XII-a se pot înscrie în curând pentru sesiunea de toamnă pentru BAC. Când se dă startul și în ce perioadă se desfășoară înscrierile? Aici pot să vină și candidați care nu au reușit să obțină media de trecere în promoțiile anterioare. Iată mai multe detalii!
Emoțiile nu s-au terminat pentru candidații care au avut de dat corigențe sau care nu au reușit să ajungă la media finală de trecere în prima sesiune sau în alte promoții. Sesiunea de toamnă vine cu o nouă șansă pentru elevii care nu au reușit să ia examenul maturității.
Mai exact, aceștia se pot înscrie chiar de mâine la noua sesiune. Înscrierile se vor desfășura în perioada 18-25 iulie. Toți elevii trebuie doar să completeze o cerere tip la secretariatul unității de învățământ pe care au absolvit-o. De asemenea, ei mai au nevoie de două poze tip buletin, de foaia matricolă și de copii după documentele de identitate.
Rata de promovare a fost de 75.2% după prima sesiune. Prima probă va avea loc pe data de 16 august, la limba și literatura română, iar rezultatele vor și afișate pe data de 31 august.
Inspectoratul Școlar Județean Ilfov a publicat lista actelor necesare pentru înscrierea la examenul de Bacalaureat:
Metodologia de organizare a examenului de BAC prevede la art. 35 alin 4 că înscrierea elevilor pentru examenul de Bacalaureat se face prin fișă-tip informatizată la secretariatele liceelor pe care le-au absolvit după cum urmează:
„b) pentru candidaţii din anii precedenţi şi pentru candidaţii din seria curentă, în cazul celei de a doua sesiuni, înscrierea se face, în perioada prevăzută de calendarul examenului de bacalaureat, de către secretariatul unităţii de învăţământ pe care candidaţii au absolvit-o, pe baza actelor prezentate de aceştia (certificat de naştere şi, după caz, de căsătorie, un act de identitate, foaia matricolă, adeverinţă cu notele la probele pentru care solicită recunoaşterea notelor).
c) pentru candidaţii din seriile anterioare, în situaţia schimbării domiciliului în altă localitate, menţionată ca atare în buletinul/cartea de identitate, candidaţii se pot înscrie pentru a susţine bacalaureatul la o unitate de învăţământ de acelaşi profil, stabilită de comisia de bacalaureat judeţeană din judeţul în care se află noul domiciliu al candidatului. În afara acestei situaţii, înscrierea în alt judeţ este permisă numai cu aprobarea Comisiei Naţionale de Bacalaureat, în urma unei cereri motivate şi însoţite de documente doveditoare, transmise la Direcţia Generală Educaţie și Învățare pe Tot Parcursul Vieții.”