Un important hotel din România își caută un nou proprietar. Afacerea cotată la patru stele a fost scoasă la vânzare din mai multe motive. Principala cauză rămâne însă pandemia de COVID-19, care a alungat atât clienți, cât și angajați. O altă lovitură pentru actualul deținător al hotelului a fost reprezentată de scumpirile din ultima perioadă. Mai multe detalii, în continuare.
Compania care operează hotelul Hotelul Doubletree by Hilton Oradea, clasificat cu 4 stele, a emis un comunicat amplu în care explică decizia de înstrăinare a hotelului.
Așadar, unul dintre cele mai cunoscute hoteluri, aflat în portofoliul companiei SIF Hoteluri, controată aproape integral de SIF Banat-Crișana, va fi scos la vânzare din cauza pandemiei de coronavirus, dar și a majorărilor de prețuri din ultima perioadă.
Un alt motiv care a condus la luarea acestei decizii este faptul că angajatorul nu mai găsește personal calificat care să lucreze în hotel.
„Pe plan global, pandemia a afectat puternic activitatea economică pe parcursul anilor 2020 – 2021, iar piața hotelieră a fost de departe unul dintre cele mai afectate sectoare. Piața de birouri s-a restrâns ca urmare a unor activități care s-au putut reorienta temporar sau chiar definitiv spre «work from home», ceea ce a limitat substanțial deplasările în interes de serviciu, afectând toată piața serviciilor ospitalității.
Măsurile restrictive au avut un efect extrem de dur în special asupra turismului și, pe măsură ce criza de sănătate s-a adâncit, efectele economice asupra sectorul ospitalier au fost din ce în ce mai mult evidențiate“, se arată în propunerea de vânzare.
Citește și: Toate hotelurile din municipiul Botoșani sunt ocupate de refugiații ucraineni. Mulți dintre ei sunt din Kiev
Lipsa clienților și a personalului, la care se adaugă și alte motive, despre care veți citi în continuare, a condus la decizia de a scoate la vânzare hotelul.
Evaluarea hotelului Doubletree by Hilton Oradea urmează să fie efectuată printr-un raport întocmit cu cel mult trei luni anterior agreării prețului tranzacției cu potențialul cumpărător.
„Restricțiile extreme de mobilitate și recomandările de evitare călătoriilor de afaceri a condus la un grad de ocupare redus atât la nivelul cazărilor de hotel, cât și la sălile de conferințe respectiv alte locații pentru evenimente corporative.
Segmentul de lux a fost cel mai mult afectat în timp ce sejururile de weekend prelungit au devenit mai frecvente însă fără a putea sa contrabalanseze efectele economice negative generate de lipsa turismului extern și de corporate.
Unele proiecte hoteliere dintre cele planificate sau în construcție au fost amânate sau anulate, nivelul investițiilor în sectorul hotelier în 2020 a scăzut cu 60% la nivel global și cu 69% la nivel european comparativ cu perioada pre-pandemică“, se mai arată în comunicat.