În ultima perioadă Lidl are tot mai multe probleme cu produsele sale scoase la vânzare. În afară de asta, în Franța, compania este cercetată pentru abuzuri asupra angajaților săi. Retailerul german Lidl este supus unor presiuni dure în ultima perioadă, cea mai recentă venind din Scoția.
Conform presei britanice, preluate de BBC, o utilizatoare de TikTok din Scoția a câștigat o victorie împotriva unuia dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul din Marea Britanie. Tânăra și-a folosit platforma pentru a face campanie pentru eliminarea unui lot de lapte de ovăz comercializat de retailul german Lidl.
Luna, cunoscută sub numele de @lunahtic, a vrut ca Lidl să acționeze în funcție de îngrijorările sale cu privire la laptele de ovăz. După o campanie asiduă, a reușit să-i convingă pe cei de la Lidl. Videoclipurile ei care evidențiază problema au câștigat milioane de vizualizări.
Lidl și-a scos de pe piață, ca urmare a campaniei, tot laptele de ovăz cu o dată de expirare în anul următor. Oficialii companiei au spus că seriile proaspete vor fi disponibile în curând în magazine. Studenta în vârstă de 23 de ani a început să monitorizeze situația laptelui de ovăz Lidl Just Free în august anul curent. Tânăra spune că a observat că o cutie pe care o cumpărase era plină de„cocoloașe” și „urât mirositoare”.
„Este lapte bun și îl folosesc de ani de zile”, a spus utilizatoarea de TikTok, vorbind despre produsul cumpărat de la Lidl.
„Folosesc patru cutii de carton în fiecare săptămână și cumpărasem un lot mare din acesta cu data de expirare până în 2022. Dar am observat că, atunci când l-am deschis, era plin de bulgări și chiar mirosea. Am crezut că este doar cartonul, dar am încercat altele și toate au fost așa.
La 15 august am contactat sediul central Lidl și am cerut o rambursare pentru suma de 11,20 lire pe care o cheltuisem pe lapte. Nu mi-au dat banii. Au spus că echipa lor de asigurare a calității a analizat-o. Acest lucru a continuat de-a lungul timpului. Am primit în cele din urmă o rambursare pentru o cutie.”, povestește Luna, studenta de 23 de ani.
În acest moment, Luna era îngrijorată de faptul că laptele era încă în vânzare în magazinele Lidl. Ea și-a alertat urmăritorii de pe contul de TikTok cu privire la această problemă, spunând:
„O mulțime de oameni au fost de acord cu mine și au avut o mulțime de opinii. Dar unii oameni au spus că o păstrez greșit sau că sunt bulgări de ovăz sau că trebuia doar să scutur cutia, așa că m-am tot întors să cumpăr laptele.”
Unul dintre videoclipurile sale a devenit viral, acumulând peste trei milioane de vizionări în doar câteva zile. Pentru a-și ilustra îngrijorarea, a mers din nou magazinul Lidl, de unde cumpără laptele și apoi varsă cutia afară pentru a arăta bulgării.
S-a filmat apoi curățând mizeria, spunând: „Am făcut-o pentru a demonstra oamenilor care erau sceptici. În toată țara oamenii mă etichetau în videoclipurile lor cu acest lapte și am crezut că nu ar trebui să vândă asta„.
Au urmat mai multe videoclipuri TikTok și mai multe apeluri către sediul central Lidl. Luna a relatat că i s-a spus că produsul nu va fi scos pentru că „nu reprezintă un pericol pentru sănătate”.
Următorul pas a fost să trimită problema către departamentul local de sănătate a mediului. Au fost de acord să investigheze. Cu toate acestea, tânăra a făcut o descoperire. Luna le-a dezvăluit celor 57.000 de adepți că i s-au trimis documente care sugerează că laptele ar fi în cele din urmă scos din magazine. Un angajat Lidl i-a trimis o notificare de retragere și i-a permis să o împărtășească.
„Acest document arată că tot laptele de ovăz Lidl din Marea Britanie până la data menționată pe scrisoare trebuie scos. Am vorbit cu managerul local de magazin Lidl.
Mi-a spus că laptele de ovăz a fost scos. Mi s-a spus că noile loturi de același lapte de ovăz vor fi din nou pe rafturi în curând și puteți garanta că voi fi prima la rând.”
Apoi, marți, raportul ei către echipa de sănătate a mediului a autorității locale a adus rezultate. Răspunsul a spus că au vorbit cu colegii de la London Borough of Bexley, care este autoritatea principală pentru magazinele Lidl din Marea Britanie, și că vor examina plângerile.
Lidl a declarat autorității locale:
„Ultima noastră retragere a laptelui de ovăz a fost miercurea trecută, care a fost trimisă în toate regiunile. Acest lucru s-a datorat unui număr de plângeri pe care le-am avut cu privire la faptul că produsul este neconform.
S-a confirmat că nu este o problemă de sănătate și risc de siguranță. „
Un purtător de cuvânt al Lidl a declarat marți pentru BBC:
„La Lidl, nu este niciodată intenția noastră ca un client să fie nemulțumit în vreun fel. Lucrăm foarte strâns cu furnizorii noștri.
Ne asigură că produsele din magazinele noastre sunt de cea mai înaltă calitate posibilă. În urma feedback-ului clienților, am reamintit lotul afectat, iar produsul va fi din nou în magazin în curând.”
Luna a spus că este încântată că eforturile sale au dat roade, declarând „Nu de foarte multe ori puteți atrage atenția marilor companii pentru a face lucruri și ar putea părea un lucru mic, dar mulți oameni au experimentat aceeași problemă„.