Legislația rutieră din România a avut mari lipsuri când vine vorba de conduita în trafic a șoferilor în raport cu bicicliștii sau cu cei care se deplasează cu trotinete electrice pe carosabil. Acest lucru s-a schimbat, spun polițiștii, iar cei care nu cunosc noile reguli ar putea chiar să rămână fără carnetul de conducere.
Acest război nu este de ieri de azi, iar polițiștii de la Rutieră spun că au fost situații care s-au terminat grav, mai ales pentru bicicliștii din trafic. Legislația rutieră a avut goluri când vine vorba de conduita în trafic a șoferilor, în raport cu bicicliștii sau cei cu trotinete electrice pe carosabil. Nu puține au fost accidentele grave în care victime au fost bicicliștii ca urmare a neadaptării vitezei sau a grabei. Așa se face că legislația a suferit modificări, spune Poliția Rutieră, când vine vorba de modul de deplasare al șoferilor în trafc, în raport cu bicicliștii.
Conform noilor reglementări șoferii nu mai au voie să depășească liniile de demarcație continuă atunci când în fața lor, pe sensul de mers, se află un conducător de bicicletă sau trotinetă electrică. Va trebui să aștepte să ajungă în zona de demarcație punctată, asta însemnând că va putea face depășirea celuilalt participant la trafic, în condiții optime. Măsura deja adoptată a intrat în vigoare în aceste zile, iar șoferii care nu respectă această nouă reglementare riscă amenzi, puncte de amenzi și chiar să rămână fără carnet.
În 2019 se depunea un proiect de lege care reglementează utilizarea scuterelor electrice pe drumurile publice din România, în Camerei Deputaților. Documentul viza modificarea Codului rutier și propus de cei din PNL. Proiectul de lege, votat ulterior în 2020, definește scuterul electric ca un „vehicul cu două sau trei roți a cărui viteză maximă de proiectare nu depășește 40 km / h și care este echipat cu un motor electric a cărui putere nominală continuă maximă nu depășește 2 kW”.
Noua lege prevede, de asemenea, că e-scuterele pot fi utilizate pe piste pentru biciclete. De asemenea, numai persoanele cu vârsta peste 14 ani pot folosi biciclete sau scutere electrice pe drumurile publice, iar cei cu vârsta sub 18 ani trebuie să poarte cască. Aceeași nouă lege spune că bicicletele, scuterele electrice și motoretele trebuie să fie echipate cu lumini de noapte și dispozitive reflectorizante-fluorescente care trebuie utilizate atunci când călătoriți noaptea. Legea de reglementare a fost votată anul trecut în ședințele celor două camere ale Parlamentului, ulteiror pomulgată de președinte.