În ultima vreme tot mai mulți români au primit facturile la curentul electric eronate. Sumele, de ordinul zecilor, sau chiar sutelor de mii, au devenit tema principală a acestor zile. Pentru a scăpa de erorile de facturare ale furnizorilor există o metodă simplă. Este vorba de modul în care citim indexul contorului de energie electrică.
Scandalul acestor zile are ca subiect erorile de facturare făcute de mai toți furnizorii de energie electrică și gaze natuale. De exemplu, în cazul celor de la Hiodroelectrica, justificarea acestor erori ar fi lipsa unei infrastructuri pentru clienții rezidențiali.
Există cazuri în care consumatorii rezidențiali au cerut furnizoriului Hidroelectrica să le factureze consumul, deși au trecut și 6-7 luni fără ca acești clienți să primească facturile.
În cazul celorlalți principali furnizori, erorile nu au fost explicate absolut deloc, chiar dacă ANRE a dispus și amendarea acestora. Sunt zeci de mii de reclamații primite de ANRE de la români, toate având ca subiect facturile umflate artificial și cu costuri exorbitante.
O parte dintre aceste erori au fost rezolvate direct între clienți și furnizori, altele nu sunt soluționate nici până la această oră, spun reprezentanții ANRE.
De cele mai multe ori de vină sunt și consumatorii rezidențiali pentru că nu își citesc indexul corect. Pentru a scăpa de aceste erori, sfatul ANRE este de a le citi lunar, chiar dacă, în anumite cazuri, facturarea nu se face la fel, lunar. Prin reglementările existente implementate de ANRE, funrizorul are obligația de citi, cel puțin la șase luni indexul.
În acest caz, pentru a evita situațiile din ultima vreme, este recomandat să facem noi, ca și consumator, acest lucru lunar. Astfel vom putea știi exact ce consum am avut în fiecare lună, iar la finalul celor 6 luni vom avea consumul total, în timp real și-l vom putea compara cu cel citit de furnizor.
Furnizorii, în fiecare lună, conform reglementărilor legale, emit facturi de consum estimativ lunar, iar la finalul celor șase luni emit o factură de regularizare. În acest caz, dacă avem consumul lunar exact, atunci când se face regularizarea, cu plus-minus, vom ști cam cât va trebui să plătim la regularizare.
În momentul citirii, citiți cifrele de pe ecran până la virgulă, sau în anumite cazuri până în dreptul chenarului roșu. Ceea ce apare în acel chenar este subdiviziune și nu se citește. După citire puteți trimite aceste date direct către funrizor prin numărul de telefon regăsit pe factură, sau printr-un formular special aflat pe site-ul furnizorului dvs.
Dacă facem lunar citirea corectă a indexului, nu va mai trebui să așteptăm ca furnizorul să vină să citească, ci îl vom trimite noi, la final calculul fiind făcut pe baza datelor furnizare de noi, ca și clienți. Așa cum spuneam mai devreme, citirea lunară, sau cel mult la două luni a indexului, corect, ne poate scăpa de plata unor sume mult mai mari și, uneori, chiar eronate.