Drumul Național 2, European 85, este unul dintre cele mai periculoase drumuri din Europa. Pe parcursul drumului cu o bandă și jumătate de circulație pe sens, se regăsesc 285 de cruci pe sensul București – Bacău, și 279 de cruci pe sensul invers drumului.
Primele încep de pe centura București, iar pe parcurs, acestea pot fi văzute la marginea drumului până în Moldova. Majoritatea sunt din lemn, fier sau ciment, cu flori și lumânări lângă. Între 400 și 500 de accidente rutiere au avut loc în fiecare din ultimii zece ani pe DN2. Circa 2.000 e persoane mor anual în România în accidente rutiere.
Cele mai recente cruci au fost puse chiar la începutul lunii august, în apropierea localității Răcăciuni, județul Bacău. Aici, 7 persoane și-au pierdut viața pe 28 iulie, anul acesta. Infrastructura drumului nu face față la volumul traficului sau la viteza cu care se circulă, de cele mai multe ori peste limita legală.
La Răcăciuni se află cele mai multe cruci. Pe doar o distanță de 17 kilometri, între Cleja și cotul de drum ce duce spre Orbeni, sunt în total 50 de cruci. Drumul continuă către Obrejița, județul Vrancea, și ieșirea din Râmnicu Sărat, județul Buzău. Pe această distanță se află alte 43 de cruci.
Libertatea a făcut un experiment jurnalistic, împărțind drumul în 23 de zone. Din cele 23 de zone, în niciuna nu au fost mai puțin de 9 cruci și nu mai puțin de 4 cruci pe sens. Unele acoperea distanțe foarte mici, de 7-8 kilometri, precum Popești/Urechești – Golești.
Există mai multe cauze pentru care au loc accidente frecvent pe acest drum. În primul rând, există zone în care drumul are o bandă și jumătate. Jumătatea este trasată ca fiind bandă de urgență, însă este folosită ca și bandă normală.
Un alt motiv pentru care au loc multe accidente este faptul că, localitățile prin care trece drumul, sunt slab iluminate și au puține treceri de pietoni. Limita de viteză nu este respectată, lucrările de reperații nu sunt semnalizate corespunzător, starea carosabilului este deplorabilă, iar despărțitoarele între sensuri lipsesc.
La ieșirea din comuna Mărăcineni, județul Buzău, reporterii au observat montarea despărțitoarelor. Aceasta zonă este cunoscută ca fiind una dintre cele mai periculoase de pe traseu.
Poate una dintre cele mai grave probleme este lipsa autostrăzilor. La începutul acestui an, în România existau doar 910 kilometri de autostradă. În același timp, în timpul experimentului, reporterii Libertatea au observat trei mașini proaspăt tamponate pe traseu.