Veste mare pentru telespectatorii din România. Ce emisiune TV a fost interzisă de către oficialii de la Consiliul Național al Audiovizualului. Care sunt abordări înșelătoare semnalate de către autorități. Este vorba despre unul dintre cele mai cunoscute posturi TV din țară.
Consiliul Național al Audiovizualului a interzis o emisiune de teleshopping de pe Prima TV. Vânzarea exxcesivă a bijuteriilor și obiectelor prețioase a fost sancționată de către oficialii de la CNA dintr-un motiv simplu.
Conform jurnaliștilor de la Pagina de Media, se pare că oficialii de la Consiliul Național al Audiovizualului au fost alertați cu privire la felul în care se prezintă amfitrioana emisiunii precum și anumite iregularități observate de către experți în legătură cu informațiile transmise publicului cu privire la bijuteriile scoase „pe piață.”
Cu alte cuvinte, potrivit articolul din lege invocat, acesta se referă la anumite practici comerciale incorecte şi agresive, menite să înșele publicul telespectator. Edițiile care au intrat în atenția celor de la CNA au fost cele din datele 21 mai şi 15 iunie.
„Aveţi peste 6 grame de aur! Uau! Avem peste 6… 6 grame de aur, 15 acvamarine magnifice, care vin din Brazilia. Niciodată n-am avut o ediţie cap coadă dedicată acvamarinului şi întotdeauna cred că a fost montat în aur, pentru că e foarte valoroasă piatra.
Uau! 2296 de lei, însă nu avem decât 2 brăţări, pentru dumneavoastră! O piatră rezistentă, o piatră ce depăşeşte 7,5, ca şi smaraldul, de altfel, nu uităm. Cele 2 pietre sunt pietre-surori, dar, dacă vă plac pietrele cu strălucirea sau transparenţa diamantelor, atunci sigur preferaţi acvamarinul.
Iată, o culoare pe care nu o mai întâlnim nicăieri, la niciun alt mineral, pentru că este dată de oxizii de fier şi de titan. Vreau să vă uitaţi cu a… cu atenţie la cât aur, cât aur avem aici, da! Ia, să… să o ridic, un pic, ca să… să vă faceţi o idee. Iată, este o brăţară care se bucură de foarte mult aur.
Vreau să vă uitaţi cu a… cu atenţie la cât aur, cât aur avem aici, da! Ia, să… să o ridic, un pic, ca să… să vă faceţi o idee. Iată, este o brăţară care se bucură de foarte mult aur.”, a fost mesajul fabulos prin care gazda emisiunii a încercat să atragă publicul român.
Potrivit sursei citate, gazda emisiunii de la Prima TV ar fi indus telespectatorii în eroare, prezentând prețuri mult mai mari decât cele reale în privința bijuteriilor care au fost expuse publicului.
Mai mult de at
Art. 93 – (1) Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale şi să nu utilizeze practici comerciale incorecte, înşelătoare sau agresive, aşa cum ele sunt definite de Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comercianţilor în relaţia cu consumatorii şi armonizarea reglementărilor cu legislaţia europeană privind protecţia consumatorilor, cu modificările şi completările ulterioare.