Începând de joi, 15 august, Lidl scoate de la vânzare definitiv mai multe produse, din cauză că nu mai corespund cu normele europene, și începe testarea alternativelor. Despre ce este vorba?
Din 15 august, Lidl scoate complet de la vânzare produsele de plastic de unică folosință, precum pahare, farfurii, tacâmuri și paie pentru băut. La scurt timp, compania va începe să testeze alernative și pentru pungile de la raioanele de legume, fructe și brutărie. Anunțul lanțului de magazine de a scoate plasticul, ori de a-l reduce măcar, vine din anul 2018. La acea vreme, Lidl a informat că își propune să reducă plasticul utilizat cu cel puțin 20%, până în 2025.
De precizat este că demersurile se află în linie cu hotărârea Consiliului UE, de a interzice folosirea articolelor din plastic de unică folosință, fiind asumate de lanțul de magazine în mod voluntar, înainte ca aceasta să intre în vigoare, în 2021. Lidl acționează concomitent cu strategia REset Plastic a grupului Schwarz, care dorește să diminueze cantitatea de plastic utilizată și să închidă ciclurile de reciclare.
Drept umare, compania ia atitudine și creează ambalaje complet reciclabile pentru produsele marcă proprie, folosirea pungilor reutilizabile ori testarea celor din material compostabil din resurse regenabile conforme sandardului european EN 13432 și certificarea TUV Austria. Pe lăngă măsurile interne pe care Lidl le ia pentru a reduce plasticul în magazinele sale, investește și în programe de impact în domeniul protecției mediului, ce sunt derulate de organizații non-profit.
O inițiativă care dorește și ea un mediu prielnic pentru toți este ”Cu apele curate”, ce a fost lansat în această primăvată de Asociația MaiMultVerde, cu scopul de a combate poluarea cu plastic a apelor Dunării. Totodată, proiectul include și analiza și revizuirea politicienilor publice privind gestiunea deșeurilor din plastic, educația pentru mediu cu implicarea oamenilor legii din România și protejarea apelor.